וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לעבר הדרום נמשך; שני פעילי ג'יהאד חוסלו בעזה

בכך עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מאז החלה ההסלמה ביום שישי ל-25. בג'יהאד האיסלמי מאיימים "להרחיב את טווח ירי הרקטות ולכלול עוד ערים"; גם מחר אין לימודים בדרום

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, "פלוגות אל-קודס", שתכננו לשגר רקטות לעבר ישראל, נהרגו הערב (שני) בתקיפת צה"ל בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. בכך עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מאז החלה ההסלמה ביום שישי, עת חיסל צה"ל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, ל-25. שמות ההרוגים הם בסאר אל-עג'לה, שנפצע תחילה באורח קשה ובהמשך מת מפצעיו, ומוחמד דאהר. הזרוע הצבאית של הארגון אישרה כי שני ההרוגים משתייכים אליה. ראש שירותי החירום ברצועת עזה, ד"ר אדהם אבו-סלמיה, מסר כי אדם נוסף נפצע כתוצאה מהתקיפה.

הלוויתו של הג'יהאד האיסלאמי חאמד אבו מלטק בחאן יונס דרום רצועת עזה , מרץ 2012.. רויטרס
25 הרוגים מאז יום שישי בצד הפלסטיני. לוויית הרוג מאש צה"ל, היום/רויטרס

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה בתגובה לחיסול כי אם ישראל לא תפסיק את התקפותיה ברצועה, היא "ערוכה ומוכנה להרחיב את טווח ירי הרקטות ולכלול ערים נוספות בישראל". דובר הזרוע, אבו אחמד, אמר כי על ישראל למלא אחר תנאי הפסקת האש והוסיף: "איננו יכולים למסור פרטים נוספים על יכולות הזרוע הצבאית, אך נבהיר כי אם ישראל תחצה קו אדום, נשנה את המציאות מיסודה. הכדור במגרש הישראלי. עליה להפסיק את הפשעים ולדבוק ברגיעה".

"הג'יהאד מבין היטב משמעות ירי הפאג'ר"

מוקדם יותר התייחס גורם צבאי בכיר לאפשרות שארגון הטרור יעלה מדרגה בירי הרקטות לעבר ישראל. "הג'יהאד האיסלמי מבין היטב את משמעות הפעלת רקטות הפאג'ר, מה עלותן ותועלתן, אך גם לנו יש הרבה מאוד כלים שטרם הפעלנו. יש לנו את כל הכלים הדרושים כדי להגיב לעליות מדרגה" – אמר הקצין הבכיר, בהתייחסו לנשק האירני המתקדם שברשות ארגון הטרור, ואשר מסוגל להגיע מצפון הרצועה עד לתל-אביב. לטענת הקצין, הג'יהאד האיסלמי מקבל רוח גבית מאירן, וטהרן אף דורשת שלא לסיים את הסבב הנוכחי ללא הישגים, ולוחצת גם על נציג הג'יהאד האיסלמי בדמשק.

בעקבות המשך האלימות, גם מחר לא יתקיימו לימודים בערים באר שבע, אשקלון, אשדוד, גן יבנה, אופקים וקריית מלאכי.

עד כה נפלו היום בשטח ישראל 41 רקטות, בעוד סוללות מערכת "כיפת ברזל" יירטו 23 רקטות. חיל האוויר תקף היום תשעה יעדים ברצועת עזה, בהם שישה מחסנים לייצור אמצעי לחימה, וסיכל שלוש חוליות שניסו לירות רקטות לעבר ישראל. מנתוני צה"ל עולה כי מאז תחילת האירועים ביום שישי זוהו 153 נפילות בשטח ישראל.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
”באירופה הציעו לחמאס: דלק תמורת הפסקת הירי”
גם מחר אין לימודים בדרום; ”הפלגים עלולים לירות לתל אביב”
הג’יהאד האיסלמי: ”תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully