וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מופז מעריך: הבחירות יתקיימו בינואר 2013

פנחס וולף

26.7.2012 / 23:00

מי שחזר להיות ראש האופוזיציה לאחר כחודשיים, העריך, בדומה להערכות שונות במערכת הפוליטית, שראש הממשלה יקדים את הבחירות, משום שהוא "לא מסוגל ולא מעוניין להעביר תקציב"

שאול מופז מעריך כי הבחירות לכנסת יתקיימו בחודש ינואר 2013. במהלך כנס פעילים, בהשתתפות 300 בני אדם, שנערך היום (חמישי) בבית קדימה בפתח תקווה, תקף יו"ר האופוזיציה, שעד לפני עשרה ימים עוד כיהן כשר בממשלה, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והעריך כי הבחירות ייערכו בינואר 2013, משום שלדבריו "נתניהו לא מסוגל ולא מעוניין להעביר תקציב".

"במבחן הראשון שלו, כשהיה צריך נתניהו להחליט אם הוא הולך עם המשרתים או עם המשתמטים נתניהו בחר במשתמטים", אמר מופז, בהתייחסו להחלטת נתניהו לפזר את ועדת פלסנר לקידום השוויון בנטל. הוא הוסיף כי "ההחלטה שלו לא עמדה בקנה אחד עם ערכי קדימה ולכן חזרנו לאופוזיציה בראש מורם ומכאן ניאבק בו. המסקנה שלי היא שנתניהו הוא לא איש של הכרעות היסטוריות".

מופז התייחס לארבעת העקרונות שקדימה מנסה לקדם: חלופה לחוק טל, העברת תקציב אחראי, קידום המשא ומתן לשלום ושינוי שיטת הממשל. "הטלטלה שעוברת ישראל קשורה קשר ישיר לארבעת הדגלים שאנחנו מובילים, ונתניהו הוכיח שהוא לא שם. ואני שואל את ראש הממשלה, אם אין ארוחות חינם, אדוני ראש הממשלה, מדוע אתה מחלק ארוחות חינם? מדוע לא הבאת חוק היסטורי שיביא לשוויון בחלוקת הנטל בחברה הישראלית? בה כולם לוקחים חלק בנטל? זה היה בידיים שלך. פספסת הזדמנות היסטורית".

נתניהו על חוק הגיוס: "אפשר להגיע לפתרון מוסכם". גדעון צנטנר
ההערכות הן שאם לא יצליח לאשר תקציב, יקדים נתניהו את הבחירות./גדעון צנטנר

בכירים בליכוד העריכו השבוע בשיחה עם וואלה! חדשות כי אם לא יהיה פילוג בקדימה, ואם נתניהו יחשוב שהוא לא יצליח לאשר תקציב לשנת 2013, הוא יכריז באוקטובר על בחירות שיתקיימו ככל הנראה בינואר או בפברואר 2013. בהתייעצויות שקיים ראש הממשלה, עמדו בפניו כמה אפשרויות, בהן קיום בחירות בזק בתוך 90 יום, בחירות בתחילת שנת 2013 או בחירות במועדן - באוקטובר 2013. ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שאכן, כפי שהעריך גם מופז, הבחירות יתקיימו בתחילת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully