וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילוג בקדימה תקוע, נתניהו בוחן תאריכים לבחירות

פנחס וולף

23.7.2012 / 16:32

בכירים בליכוד מעריכים כי אם לא יהיה פילוג בקדימה ואם ראש הממשלה יחשוב שהוא לא יצליח לאשר תקציב לשנת 2013, הוא יכריז באוקטובר על בחירות שיתקיימו כנראה בתחילת השנה

בעוד הטלטלה בקדימה בעיצומה, מעריכים היום (שני) בכירים בליכוד כי אם לא יהיה פילוג בקדימה ואם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחשוב שהוא לא יצליח לאשר תקציב לשנת 2013, הוא יכריז באוקטובר על בחירות שיתקיימו ככל הנראה בינואר או בפברואר 2013. בהתייעצויות שקיים ראש הממשלה עמדו בפניו כמה אפשרויות, בהן קיום בחירות בזק בתוך 90 יום, בחירות בתחילת שנת 2013 או בחירות במועדן - באוקטובר 2013.

האפשרות הפחות מועדפת על נתניהו הייתה זו של בחירות בזק, וכרגע היא ירדה מהפרק, ומשום כך הוא נותר עם שתי האפשרויות של בחירות בתחילת שנה, אם לא יהיה פילוג בקדימה, או במועדן אם יצליח לצרף לקואליציה חברי כנסת נוספים מקדימה.

בינתיים, הפילוג האפשרי ממשיך להסעיר את קדימה. מוקדם יותר הכריז מופז על בקשתו מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, לקיים ישיבה מיוחדת כדי להפריש את ארבעת ה"מורדים" מסיעת קדימה – עתניאל שנלר, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אבי דואן ואריה ביבי. "כל מי שניהל משא ומתן עם נתניהו והיה מוכן להיות חלק בחרפת הנגבי-נתניהו, צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם הציבור", תקף מופז בחריפות את חברי הכנסת המתכוונים לפרוש מסיעתו.

מופז: "מי שרוצה להצטרף למושחתים - שיילך. עומר מירון
הכל תלוי בפילוג בקדימה? מופז/עומר מירון

"מי שרוצה ללכת ולהצטרף למושחתים שיילך, מי שרוצה לקבל שוחד פוליטי – תפקיד זוטר בממשלה מנופחת ולמכור את ערכיו – שיילך. אין לו מקום בקדימה ואין לנו רצון שיישאר", אמר מופז, והוסיף כי "אף אחד לא יוריד את קדימה על הברכיים. קדימה תטרפד את מהלך נתניהו לחוק טל 2".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
פילוג נוסף בקדימה? רמון מנסה לגבש שביעייה משלו
מופז ביקש להפריש המורדים: "אין להם מקום בקדימה"
ה"מורדים" של קדימה - כיצד יתבצע הליך הפרישה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully