וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוג נוסף בקדימה? רמון מנסה לגבש שביעייה משלו

פנחס וולף

23.7.2012 / 16:10

לאחר שלא הצליחו "המורדים" לגבש שביעייה, נראה שהפילוג תקוע. בינתיים, מנסה רמון להקים סיעה עצמאית. בעבודה ובליכוד מבטלים: "אוסף מגלומני של המצאות". חי: מופז במליאה

האם פילוג נוסף מתוכנן בקדימה - הפעם משמאל? יו"ר מועצת קדימה לשעבר ואחד ממייסדיה, חיים רמון, מנסה בימים האחרונים לגבש רשימה של שבעה חברי כנסת, שיתפלגו מהסיעה הגדולה בכנסת, וינחיתו בכך מהלומה נוספת על יו"ר האופוזיציה, שאול מופז. לאחר שביממה האחרונה נראה היה כי מתגבשת רשימה של חברי כנסת שיפרשו מקדימה, ויצטרפו לקואליציה בעבור כמה תיקי סגני שרים, משלא הצליחו "המורדים" להתגבש כשביעייה, המהלך מוטל בספק. רמון, מצדו, מנסה לארגן רשימה של שבעה ח"כים, אחרים, בהם שיתפלגו לסיעה עצמאית - ולא יצטרפו לליכוד, או מנגד, למפלגת העבודה.

רמון הודיע לחברי כנסת מקדימה כי אם הם יתפלגו מהסיעה, הוא יעשה כמיטב יכולתו לסייע להם להיבחר לכנסת הבאה במסגרת המפלגה שהוא הקים. רמון אישר את הפרטים בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "כנראה שהאמירות שלי, כאזרח, יותר חזקות מהבטחות שלטוניות של נתניהו".

כעת מתבררים פרטי ניסיון הפילוג מאחורי הקלעים: ככל הנראה קבוצות שונות ביקשו לחבור יחד כדי לפרוש מקדימה. היו קבוצות שביקשו לחבור לקואליציה, קבוצה אחרת שביקשה ללכת עם רמון ולבני וקבוצה שלישית שהתכוונה לחבור למפלגת העבודה. אלא שרמון ביקש מחברי הכנסת שביקשו להצטרף אליו שלא ללכת למהלך עם הקואליציה, תוך אמירה שהוא ינסה בימים הקרובים לגבש שביעייה משלו שתפרוש, וכך הוא לא יסייע לנתניהו. "כל מי שעוזר לביבי, חלקי לא יהא עמו", אמר. "יש כאן את השילוש הלא-קדוש של נתניהו, יחימוביץ' ואלקין. שלי היא משת"פית של הקואליציה".

ראש המטה של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', עופר קורנפלד, אמר בתגובה לרמון כי "מדובר באוסף מגלומני של המצאות של אבי התרגיל המסריח ההיסטורי, חיים רמון, שמאז עוסק אך ורק בספינים פוליטיים מזיקים. רמון, פוליטיקאי שהורחק מהמערכת הפוליטית אחרי שהורשע בפלילים מנסה בכל כוחו להישאר רלוונטי. הלוואי והיה מתקרב לרמת היושרה וגילוי הלב של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. יחימוביץ' הודיעה גלויות בכל שלב כי תשמח לקבל למפלגת העבודה את קומץ חברי הכנסת ההגונים שיש בקדימה, ואשר מזוהים עם ערכי מפלגת העבודה, ללא שריונים, הבטחות, ג'ובים וחלוקת שלל, וכפי שהיא הודיעה היא לעולם לא תעשה זאת במחיר חיזוקו של נתניהו".

האם מאמצי רמון יצליחו?

לעומת זאת, יו"ר הקואליציה זאב אלקין אמר בתגובה כי, "מגוחך לשמוע האשמות בפלגנות ובחתרנות פוליטית מאדם שהחליף מספר מפלגות בחייו וכבר חודש פועל בכל כוחו כדי לפלג את קדימה ולבנות על חורבנה בסיס למפלגתו החדשה יחד עם ציפי לבני. רמון ולבני היו מוכנים להבטיח כל דבר שבעולם, כולל שריונים במפלגתם הלא קיימת, רק כדי לפגוע בנתניהו ובממשלתו, כששנאה לנתניהו ולליכוד הופכת להיות המנוע הפוליטי העיקרי שמצפות לאיזשהו חיבור למציאות".

כרגע רמון הצליח לעכב את פרישת חברי הכנסת מקדימה, ומה שהיה נראה אמש והבוקר כהתפלגות בתוכה מתחיל להתמסמס. כעת ישנן שלוש אופציות: אם רמון יצליח להרכיב שבעה חברי כנסת שיפרשו, קדימה תהפוך להיות מפלגה של 21 חברי כנסת, והיציבות תהיה ממנה והלאה משום שיהיו לפחות חמישה חברי כנסת (אלו שניסו להתפלג כעת) שינסו להתפלג גם אז. כך שבסיטואציה כזאת קדימה עשויה להתנפץ לכל עבר.

האפשרות השניה היא שמאמצי רמון ייכשלו. במקרה כזה ייתכן שחברי הכנסת שביקשו לחבור אליו ינסו לחבור שוב לחמשת המבקשים לחבור לקואליציה, ושוב תהיה שביעייה של פורשים. האפשרות השלישית היא שמאמצי רמון ייכשלו, ועדיין קבוצה לא תרצה לחבור לחברתה – אז לא יהיה פילוג, אך קדימה תתפורר מבפנים.

עם זאת, כבר כעת ברור שלמרות הכחשות של חברי כנסת רבים, יותר מחצי סיעה היתה במגעים על פרישה מקדימה. בכל מקרה בכל שלבי המשא ומתן ראש הממשלה סירב להבטיח שריונים לרשימת הליכוד לכנסת הבאה. כרגע ההבטחות שפורסמו על תפקידי השרים הן בעל פה, אין שום נייר חתום, והשאלה היא גם כמה בסופו של דבר יצטרפו לקואליציה אם תהיה פרישה מקדימה. ההערכה היא שבכל מקרה צחי הנגבי יפרוש מקדימה, יתמנה לשר בממשלה ויתמודד בבחירות לרשימת הליכוד לכנסת, בין היתר מפני שיחסיו עם מופז עלו על שרטון.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
אדרי לא פורש, בקדימה תוקפים הפילוג: "מעשה פסול"
מופז ביקש להפריש המורדים: ”אין להם מקום בקדימה”
ה"מורדים" של קדימה - כיצד יתבצע הליך הפרישה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully