וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צה"ל הרס מאחז לא חוקי - בצורה בלתי חוקית?

יהושע בריינר

26.7.2012 / 3:20

המאחז מצפה אביחי נהרס עשרות פעמים בעבר, אולם לטענת המתנחלים אתמול הרסו אותו כוחות צה"ל ללא צו הריסה - כמחויב בחוק. "קוראים לנו פורעי חוק ומצפצפים עליו בעצמם"

האם גם צה"ל מזלזל בחוק במאבקו במאחזים הבלתי חוקיים? כוחות של צה"ל הגיעו אתמול (רביעי) אחר הצהריים אל המאחז "גבעה 18" הסמוך לקריית ארבע, והחלו בהריסת מבנה שהוקם במקום לכאורה בצורה בלתי חוקית. אולם, מדברי המתנחלים עולה כי למבנה כלל לא הוצא צו הריסה וכי ההרס נעשה על דעת מפקדי צה"ל בלבד ומבלי שקיימת לכך הסמכה בחוק. מאחז "גבעה 18", המכונה גם "מצפה אביחי", ממוקם בכניסה לקריית ארבע ונהרס כבר עשרות פעמים בעבר.

בשבועות האחרונים נעשו ניסיונות של פעילי ימין להקים את המבנים במקום מחדש, וזאת למרות צו שטח צבאי סגור שהוצא בעבר על האזור. בדרך כלל קודמת להריסת המבנים במאחזים הוצאת צווי הריסה על ידי פקחי המנהל האזרחי, אולם הפעם החליטו בחטיבת יהודה שלא להמתין ולהרוס על דעת עצמם את המבנה.

אתמול, כאמור, הגיע למקום פקח של המנהל האזרחי שביקש להרוס את המבנה וקבע למתנחלים מועד לשימוע. הפקח עזב את המקום מבלי שנתן צו המורה על הריסת המבנה, אולם כעבור שעתיים הגיעו למקום כוחות צה"ל והודיעו כי קיבלו הנחיה ממפקד חטיבת יהודה, אל"מ גיא חזות, להרוס אותו.

"פתאום אנחנו רואים את החיילים עם גרזנים ופטישים", סיפר אריה דיוויס, מתושבי המאחז, "הם התעקשו שקיבלו הוראה להרוס את המקום בכל מקרה, עם צו הריסה או בלי". תוך זמן קצר, ולאחר עימות, הרסו הכוחות את המבנה ועזבו את המקום. "כנראה שהמח"ט עושה מה שהוא רוצה, קורא לנו פורעי חוק אבל בעצמו מצפצף עליו", מוסיף דיוויס, "כל זה לא יפריע לנו להמשיך ולהתיישב בכל ארץ ישראל וכבר עכשיו אנחנו עוסקים בבניית המבנה שנהרס".

ממערכת הביטחון נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

לקריאה נוספת
למרות שטח צבאי סגור: משפחה לא תפונה ממצפה אביחי
צפו: כוחות הביטחון מפנים משפחות מהמאחז מצפה אביחי
צעירה שפונתה ממאחז מצפה אביחי: "שוטר תקף אותי מינית"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully