וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שטח צבאי סגור: משפחה לא תפונה ממצפה אביחי

יהושע בריינר

10.5.2012 / 6:29

הצו לא יחול על אריה דיוויס ומשפחתו, לאחר שבית המשפט הכיר בהם כתושבי קבע של המאחז הלא חוקי שבסמוך לקריית ארבע. "מתכוונים לחזור לגבעה כמו שהיינו שם בשנים האחרונות"

פעיל הימין אריה דיוויס יוכל לשהות במאחז הבלתי חוקי זאת מצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע, על אף שלמקום הוצא צו שטח צבאי סגור, כך קבע אתמול (רביעי) בית המשפט המחוזי בירושלים. בכך קיבל בית המשפט את ערעורו של דיוויס על החלטת המשטרה לעצרו זאת לאחר שטען כי צו אלוף פיקוד מרכז אינו תקף על תושבי קבע, ואילו הוא מתגורר במקום עם משפחתו למעלה משלוש שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיוויס טען בפני בית המשפט כי הוא מתגורר במקום מזה מספר שנים, מה שהופך אותו, את אשתו ואת ילדיו לתושבי קבע. מצפה אביחי בפינוי בחודש ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילת המקרה ביום העצמאות האחרון, אז הרסו כוחות הביטחון מבנים במאחז מצפה אביחי, שלגביו הוצא צו שטח צבאי סגור על ידי אלוף פיקוד מרכז. בין האנשים שהיו במאחז בעת ההריסה היה גם אריה דיוויס המתגורר מזה שנים במאחז כשביתו שב ונהרס מדי כמה חודשים. שלשום נלקח דיוויס לחקירה בחשד לעבירה על צו שטח צבאי סגור והמשטרה ביקשה לשחררו בתנאי שיתרחק מהמאחז למשך 15 יום. דיוויס סירב והבחין כי בצו האלוף נאמר כי לא יחול על תושבי קבע של המאחז, שכאמור אינו חוקי.

דיוויס טען בפני בית המשפט כי הוא מתגורר במקום מזה מספר שנים, מה שהופך אותו, את אשתו ואת ילדיו לתושבי קבע במאחז ועל כן הצו אינו חל עליהם. בית משפט השלום בחן את הטענה ובצעד מפתיע קיבל אותה במלואה. "החשוד מתגורר במקום מזה למעלה משלוש שנים ומגורים אלה עונים בהחלט לדעתי להגדרת מגורי קבע בשטח", כתב השופט איתן קורנהאוזר, "עיון בצו האלוף מגלה כי הוא ראה לנכון לסייג את תכולתו של הצו ואין ספק בלבי שהאלוף איננו משחית מילותיו לריק".

המשטרה לא ויתרה וערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי שקיבל אף הוא את טענתו של דיוויס לפיה לא עבר על הצו בכך ששהה בשטח. "אנחנו מתכוונים לחזור לגבעה כמו שהיינו שם בכל השנים האחרונות", אומר דיוויס הערב, "הוכח שהמשטרה והצבא משתמשים בצווים בצורה לא חוקית וללא הבחנה. גם ההרס שנעשה במקום היה לא חוקי ואנחנו נמשיך ליישב את הארץ ועוד נתיישב בכל מרחבי ארץ ישראל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully