וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כוחות הביטחון מפנים משפחות מהמאחז מצפה אביחי

יהושע בריינר

13.1.2012 / 0:20

בסרטון שפרסמו המתנחלים נראים אנשי כוחות הביטחון מפנים משפחות מהמאחז ומתעמתים עם המתנחלים. עוד טוענים המפונים כי במהלך הפינוי נגנב מהם רכוש. "אין להם בושה?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יש"ע ניוז, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

כך נראה פינוי מאחז: מתנחלים פרסמו אמש (חמישי) סרטון המתעד את כניסת כוחות הביטחון למאחז מצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע, שפונה הלילה. בסרטון, שצולם על ידי תושבי המאחז, נראו הכוחות הפורצים אל תוך אחד מעשרת המבנים במקום ומפנים ממנו את בני המשפחה.

בסרטון, נשמעים אנשי כוחות הביטחון דופקים על הדלת בחוזקה, ולאחר זמן קצר, מצליחים להיכנס לתוך הבית. "מי אתם ומה אתם רוצים?", שאלה אישה המתגוררת במקום. "יש צו פינוי על המקום, תתארגנו ותעזבו את המקום", ענה לה השוטר. "אתם נכנסים לבית פרטי" - השיבה האישה. "הלאה, קחי את הילדים, תתארגנו חם וצאו מהבית", אמר השוטר.

בהמשך הסרטון נראים המתנחלים מתעמתים עם כוחות הביטחון שמנסים לפנות אותם מהמקום. "בקור מקפיא באמצע הלילה הוציאו את הילדים מהבית", סיפר אריה דיוויס, תושב המאחז, "אין להם בושה מינימלית?". תושבי המקום טענו לאחר הפינוי כי רכושם נגנב מהם על ידי פועלים שהועסקו על ידי המינהל האזרחי, והביעו זעם על העובדה שהפועלים שהוציאו את הציוד מהמבנים הגיעו למקום באוטובוסים של "החברה לפיתוח גוש עציון".

בעקבות האירועים פנו בגוש עציון לצה"ל על מנת לקבל הבהרות בנושא.

"תמוה שהטענות מועלות בתקשורת ולא בפני המשטרה"

מהמינהל האזרחי נמסר בתגובה לטענות כי "תמוה שהטענות מועלות בתקשורת ולא בפני המשטרה. אנו מזמינים את תושבי המאחז להגיש תלונה מסודרת בנושא". מהחברה לפיתוח גוש עציון נמסר בתגובה כי "נהג האוטובוס לא ידע לאיזו מטרה הוא נוסע ובעניין הזה ההנחיות שלנו הן חד משמעויות. אנו לא מאשרים לבצע שום פעולה כנגד מאחזים עם האוטובוסים שלנו ומה שנעשה, נעשה בחוסר יודעין".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס מוקדם יותר אתמול להריסת המבנים. לדברי בן ארי, "ההרס במצפה אביחי שבוצע מתוך חוסר התחשבות וגירוש תינוקות בקור מקפיא הוא סימן הידרדרות נוסף של ממשלת נתניהו, שהורסת בתים של יהודים, אך חוששת לאכוף את החוק על ערבים. מדיניות זו זורעת ייאוש ותסכול".

כמו כן, "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" פנה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, לאלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי ולוועדה לשלום הילד בכנסת בטענה כי פינוי הילדים היה "אכזרי ומרושע" וכי הם דורשים לאמץ את הנהלים שנקבעו בכנסת לפינוי ילדים במקרים דומים.

עוד על פינוי המאחז:

צעירה שפונתה ממאחז: "שוטר תקף אותי מינית"
פונה מאחז מצפה אביחי, המתנחלים: "נמשיך לבנות"

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully