וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רומז: בגלל המצב בסוריה, יוגדל תקציב הביטחון

בהודעה מוקלטת שהושמעה בטקס צבאי אמר ראש הממשלה: "יש מאגרי נשק גדולים באזור שיכולים לעבור ידיים, וזה יחייב שינוי בהרכבי הכוח, וייתכנו שינויים בתקציב הביטחון"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

המצב בסוריה יגרור שינוי בתקציב הביטחון של ישראל? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול (רביעי) לתקציב הביטחון, על רקע החלטתו לקצץ באופן רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה השונים בשיעור של חמישה אחוזים, למעט בתקציבי הביטחון, החינוך והרווחה. בהודעה מוקלטת שהושמעה בטקס במכללה לביטחון לאומי אמר נתניהו כי "יש מאגרי נשק גדולים באזור שהיום הם בידיים מסוימות ומחר יכולים להיות בידיים אחרות. זה יחייב שינוי בהרכבי הכוח של ישראל, וייתכנו שינויים בתקציבי הביטחון".

ייתכן ורמיזתו של נתניהו לגבי אותם מאגרי נשק גדולים שייתכן ו"יחליפו ידיים", מתייחסת למאגר הנשק הכימי שבידי נשיא סוריה, בשאר אסד, שמשטרו על סף קריסה טוטאלית. לנושא התייחס אתמול ראש האגף המדיני-ביטחוני, עמוס גלעד, כי תמונת המודיעין שבידי ישראל מראה שהמשטר בסוריה שולט במערך הנשק הכימי במדינה במדינה. "כרגע, כל מערך הנשק הבלתי קונבנציונאלי נמצא תחת שליטה מלאה של המשטר", אמר גלעד בראיון לקול ישראל.

הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון אהוד ברק בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי בגלילות, יולי 2012. יותם רונן
"עשויים לקבל הכרעות קשות וגורליות בנוגע לביטחון ישראל. הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון אהוד ברק/יותם רונן

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס אמש לסוגיה האירנית בתום הטקס וקרא לארצות הברית להגביר את הלחץ על אירן באמצעות סנקציות משמעותיות. עם זאת, רמז שר הביטחון על האפשרויות שעומדות בפני ישראל, כולל האופציות הצבאיות: "התמודדות עם אירן גרעינית היא לאין ערוך מסוכנת ויקרה יותר בחיי אדם ומשאבים מאשר סיכול פרויקט הגרעין האירני"

לדברי ברק, "אנו עשויים לקבל הכרעות קשות וגורליות הנוגעות לביטחון ישראל. אני מודע היטב לקשיים והמורכבות הכרוכים בסיכול הגעתה של אירן לנשק גרעיני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בשאר משרדי הממשלה: קיצוץ רוחבי של 5%

לדבריו, יש להגביר את הערנות לנוכח המתרחש בסוריה, אך אין טעם בבהלה. הוא הוסיף כי נכון לעכשיו, אין בידי חיזבאללה נשק כימי שמקורו בסוריה. בתגובה לדיווחים על טענות המורדים לגבי העברת נשק כימי לשדות התעופה במדינה, ציין גלעד כי הדיווחים הללו אינם משקפים את המציאות.

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון כלכלי, בהשתתפות שר האוצר, יובל שטייניץ, לקראת ישיבת הממשלה הקרובה, בה תובא להצבעה תכנית הקיצוצים בתקציב 2012. לפי המסתמן, הקיצוץ שיובא להחלטת הממשלה בשבוע הבא יהיה קיצוץ רוחבי בשיעור 5% מתקציבי הבסיס של כל משרדי הממשלה, ולא כולל פגיעה בתכניות התקציביות השונות. לפי הנחיית ראש הממשלה, הקיצוץ לא יפגע במערכות הרווחה, החינוך והצבא.

"ניהול הכלכלה הלאומית זה כמו ניהול משק בית. אתה חייב לאזן בין הוצאות להכנסות, אתה לא יכול להוציא על הכול, אתה חייב לבחור", אמר נתניהו בישיבה, בה השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, וראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ.

עוד בנושא:
נתניהו יקצץ 5% מהתקציב, למעט הצבא, החינוך והרווחה
ליברמן מזהיר: "העברת נשק כימי מסוריה - קו אדום"
נתניהו חושש מהנשק הכימי: "ייתכן שנצטרך לפעול בסוריה"

לפניות לכתבים:
טל שלו: tal_sh@walla.net.il
אמיר בוחבוט: amir.bohbot@walla.com


(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully