וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון למארגני האוליפיאדה: דקת דומיה לזכר חללי מינכן

טל שלו

25.7.2012 / 17:26

מזכירת המדינה האמריקאית הצטרפה להתבטאות של הנשיא אובמה, בעד ציון הטבח מ-1972 בטקס הפתיחה בלונדון במכתב אישי ששלחה לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג

גיבוי נוסף לקמפיין הישראלי: לוואלה! חדשות נודע כי מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שלחה אתמול (שלישי) מכתב אישי לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג, ובו ביקשה שיורה על קיום דקת דומיה לציון 40 שנה לרצח י"א הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972, במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה בלונדון, ביום שישי הקרוב. פנייתה של קלינטון מצטרפת להצהרת התמיכה ששיגר הנשיא אובמה בסוף השבוע בנושא, בה הדגיש כי "אנחנו תומכים לחלוטין בקמפיין למען דקת דומייה באולימפיאדה, כדי לכבד את הספורטאים הישראלים שנרצחו במינכן".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בירושלים, יולי 12. דרור עינב
שלחה מכתב אישי לז'אק רוג. קלינטון/דרור עינב

בחודשיים האחרונים, לרגל פתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, ניסו בני משפחות הספורטאים, המאמנים ונציגי המשלחת שנרצחו על ידי אנשי הארגון הפלסטיני "ספטמבר השחור" במשחקים האולימפיים במינכן לארגן טקס זיכרון רשמי בפתיחת המשחקים. משרד החוץ התגייס למטרה, וקידם קמפיין דיפלומטי והסברתי, הקורא לציון רשמי בינלאומי של הטבח. המהלך זכה לגיבוי ציבורי בינלאומי חסר תקדים, ולביטויי תמיכה ברורים מצד אובמה ומנהיגים נוספים שפנו פומבית לוועד האולימפי הבינלאומי, כמו גם מבתי פרלמנט שציינו בישיבתם דקה דומיה לזכר הטבח.

חשש מזעמן של מדינות ערב?

עם זאת, עד כה התמיד נשיא הוועד האולימפי בסירובו לבקשות והדגיש גם השבוע כי אינו סבור שטקס הפתיחה הוא המקום המתאים לציון הטרגדיה במינכן. רוג אמר כי "אני חושב שנוכל לכבד את זכרם של הנרצחים במסגרת הוועד האולימפי הבינלאומי. זה בדיוק מה שנעשה בתאריך המדויק של הרצח - ה-5 בספטמבר, במקום המדויק של הרצח - שדה התעופה הצבאי של מינכן". סגן נשיא הוועד, תומאס באך, ציין כי ההחלטה נובעת מחשש לעורר את זעמן של מדינות ערב המשתתפות במשחקים. יצויין כי הטבח לא צוין באף טקס פתיחה אולימפי מאז האסון.

בתחילת השבוע קיימה הקהילה היהודית בלונדון טקס זיכרון מקומי בהשתתפות ראש העיר בוריס ג'ונסון ונציגי הוועד האולימפי הישראלי, ולאור ההתעניינות הבינלאומית והתקשורתית הרבה בנושא גם אירוע הזיכרון המרכזי שתקיים שגרירות ישראל בלונדון בשבוע הבא הפכה למוקד התעניינות. מאות מוזמנים כבר אישרו את הגעתם לאירוע שמארח שגריר ישראל דניאל טאוב בבית העירייה בלונדון, ובהם לורדים, שרים, ודיפלומטיים בכירים. ביום שישי - בזמן פתיחת המשחקים - ישתתף השגריר בטקס דקת דומייה והדלקת נרות זיכרון און ליין.

לקריאה נוספת
שדר רשת NBC ימחה בשידור נגד ההתעלמות מחללי מינכן
נשיא הועד האולימפי הגיע לטקס לזכר י”א חללי מינכן
אובמה ובוריס ג’ונסון לוחצים לקיום דקת דומייה לחללי מינכן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אחד הטרוריסטים מארגון "ספטמבר השחור" במהלך טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, 1972. AP Photo/Kurt Strumpf, AP
משפחות קורבנות הטבח המזעזע יזכו סוף סוף לאזכור?/AP, AP Photo/Kurt Strumpf

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully