וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ובוריס ג'ונסון לוחצים לקיום דקת דומייה לחללי מינכן

שבוע לטקס הפתיחה: נשיא ארה"ב וראש עיריית לונדון הצטרפו לקמפיין: "עכשיו זה הזמן של הועד האולימפי לפעול בנושא"

פחות משבוע לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון, גובר הלחץ על הועד האולימפי לקיים דקת דומייה לזכר י"א חללי הטבח באולימפיאדת מינכן.

ממשלת ישראל זעמה בשבועות האחרונים על כך שהמארגנים לא מתכוונים לציין 40 שנה לטרגדיה של המשלחת הישראלית, וכעת מצטרפים לקריאה גורמים פוליטיים נוספים בתקווה לשנות את ההחלטה.

דובר מטעם נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר: "הנשיא תומך לחלוטין בקמפיין למען דקת דומייה לזכר הספורטאים הישראלים שנרצחו במינכן", וראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון הצהיר: "תאמינו לי שתהיה דקת דומייה. הייתי המום לגלות שבאולימפיאדת ברצלונה לא ציינו כלל 20 שנה לטבח".

אנדרו דיסמור, חבר מועצת העירייה שהוביל את הקמפיין בחודשים האחרונים, אמר בתגובה: "ראש העיר ג'ונסון סוף סוף התייצב לצידנו, ויש לנו גם את התמיכה מהממשל האמריקאי. עכשיו זה הזמן של הועד האולימפי לפעול בנושא".

כזכור, חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי העבירו בחודש שעבר הצעת החלטה מיוחדת הקובעת כי בית הנבחרים עצמו יקדיש דקה דומייה לזכר הקרבנות בטבח במינכן, וקוראת לוועד האולימפי "לנצל את ההזדמנות ולהזכיר לעולם שהאולימפיאדה נוסדה כדי לשגר מסר של שלום ותקווה".

שני אירועי זיכרון נפרדים מתוכננים בקיץ הקרוב לזכר הספורטאים מהטבח במינכן. אחד מהם מאורגן על ידי הוועד האולימפי הישראלי ב-6 באוגוסט, בו צפוי לקחת חלק גם נשיא המדינה שמעון פרס. הטקס השני מאורגן על ידי הפדרציה הציונית ויתקיים כחודש אחר כך.

יו"ר הועדה המארגנת: "אציין את האירוע במסגרת רגע אישי"

המשלחת הישראלית ביקרה באנדרטה לזכר י"א חללי מינכן

לעמוד ההנצחה של חללי הטבח במינכן בוואלה! ספורט

הניצולים הישראלים מהטבח במינכן נזכרים ברגעי האימה

כל החדשות על המשלחת הישראלית לאולימפיאדה

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully