וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הוסיפה בחודשיים 1,000 צנטריפוגות העשרה

משה-חי הגיגת

25.7.2012 / 12:32

לפי נתונים שהציג הנשיא אחמדינג'ד, מספר הצנטריפוגות להעשרת אורניום באתרי הגרעין בנתנז ובפורדו גדל בחודשיים מ-10,000 ל-11 אלף. חמינאי: "אף אויב לא יעז לתקוף את אירן"

אירן הגדילה את כמות הצנטריפוגות (סרכזות) להעשרת אורניום שהיא מפעילה, באתרי ההעשרה בנתנז ובפורדו, והיא עומדת כיום על קרוב ל-11 אלף. כך הודיע הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, במסגרת סקירה בה מנה את הישגי ממשלתו בפגישה עם המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי - במפגש בו השתתפה כל הנהגת המדינה, לרגל פתיחת חודש הרמדאן. הפגישה נערכה אמש בטהרן, אך תוכנה פורסם היום (רביעי).

אם הנתונים שמסר אחמדינג'ד מדויקים, הרי שמדובר בעלייה משמעותית של כ-10% במספר הצנטריפוגות, שלפני כחודשיים נאמד ב-10,000, בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) מה-25 במאי. לא נמסר פירוט נוסף לגבי סוג הצנטריפוגות ומיקומן, אולם ידוע כבר כי בחודשים האחרונים החלה אירן להתקין צנטריפוגות מתוחכמות יותר במתקן בפורדו, ליד העיר קום, שפועלות במהירות וביעילות רבה יותר, ומסוגלות להעשיר אורניום לרמה של 20%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמדינג'ד נואם במפגש אמש, חמינאי מימינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדברים מתפרסמים על רקע הקרטוע הנמשך בשיחות בין אירן לקהילה הבינלאומית בנושא תוכנית הגרעין שלה, לאחר מספר סבבי שיחות עם מעצמות ה"5+1". הסיבה העיקרית לחוסר ההתקדמות היא סירובה של אירן לעמוד בשתיים מדרישות המערב: הפסקת העשרת האורניום ברמה הגבוהה מ-3.5%, והפסקת התקנתן של צנטריפוגות חדשות במתקן בפורדו, החצוב בצלע הר וממוגן תחת מיגון בעובי עשרות מטרים.

בד בבד, פורסמו היום גם דברים שאמר במפגש חמינאי עצמו. המנהיג העליון הזהיר שוב את מדינות המערב מפני תקיפת הרפובליקה האיסלמית, והבהיר כי כוחה הצבאי של אירן יספיק כדי להגן על שלמותה הטריטוריאלית. "בימי מלחמת אירן עירק (בשנות ה-80), ספינות אירניות הותקפו במפרץ הפרסי, והותקפו מסופי נפט ומרכזי תעשייה - אבל היום, אף אחד אינו מעז לתקוף את אירן".

המערכה על הגרעין האירני - כותרות אחרונות:
"אירן הקימה צוות מיוחד להאצת הרכבת הפצצה"
אירן: "עצרנו טרוריסטים שחיסלו מדען גרעין"
ארה"ב תציב בקטאר מכ"מ להגנה מפני טילים אירניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היום, אף אחד אינו מעז לתקוף את אירן". חמינאי מדבר במפגש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully