וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בירך השגרירה לאתיופיה: "שליחות היסטורית"

טל שלו

25.7.2012 / 6:04

במפגש מרגש בין השגרירה הראשונה מעולי אתיופיה, למי שהיה שר החוץ כשהייתה עוד צוערת, איחל הנשיא בהצלחה לבלייניש זבדיה. "אין ספק כי את האדם המתאים ביותר"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש אמש (שלישי) עם שגרירת ישראל החדשה לאתיופיה, בלייניש זבדיה, השגרירה הראשונה מעולי אתיופיה, שצפויה לצאת החודש ולהיכנס לתפקידה באדיס אבבה. "את הסנונית הראשונה בת הקהילה האתיופית", אמר פרס לזבדיה, ואיחל לה דרך צלחה בתפקידה החדש. "את ניצבת היום בפני שליחות היסטורית, ואין ספק כי את האדם המתאים לבצע אותה בהצלחה, שגרירה אשר מכירה את שתי המדינות בצורה עמוקה, הן את השפה, הן את התרבות והן את ההיסטוריה המשותפת לשתי המדינות".

זבדיה אמרה לנשיא, שכיהן כשר חוץ כאשר החלה את שירותה במשרד החוץ ואף היה אורח הכבוד בחתונתה, כי היא מרגישה שמדובר ב"סגירת מעגל וכבוד עצום, מאחר ועזבתי את אתיופיה כנערה והיום אני חוזרת כשגרירה".

זבדיה, בת 45, שנולדה באזור גונדר באתיופיה ועלתה לישראל בשנת 1984, הייתה הצוערת הראשונה מהעדה האתיופית במשרד החוץ, ושירתה בעבר בנציגויות ישראל בשיקגו ובטקסס, והשנה מונתה לתפקיד השגרירה הישראלית הראשונה בבירת מולדתה. "אני מתכוונת להצדיק את בחירתי לשגרירה ולהעניק את מיטב כישוריי לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לאתיופיה".

תמונות מפגישת נשיא המדינה הבוקר עם השגרירה החדשה של ישראל לאתיופיה, זבדיה בלייניש. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"עזבתי את אתיופיה כנערה והיום אני חוזרת כשגרירה"/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

זבדיה סיפרה כי בכוונתה לשים דגש על נושא ההשקעות הכלכליות: "כבר בימים אלו אני נפגשת עם משקיעים וחברות ישראליות לשם קידום השקעות בטכנולוגיה, בריאות וחינוך. אני מתכוונת לסייע ולהעניק ליווי צמוד לחברות אשר יבחרו להשקיע באתיופיה, אם זה בשפה, בהכרת התרבות וצרכי השוק".

על רקע מקרים חוזרים ונשנים של אפליית יוצאי אתיופיה בשנה האחרונה, הדגיש הנשיא בפני זבדיה את גאוותו האישית בה ובהישגי בני העדה. "יוצאי אתיופיה ממלאים תפקידי מפתח בחברה הישראלית, אם זה בצבא, באקדמיה, בהייטק, ברפואה וכיום גם במשרד החוץ", אמר פרס. "עדיין, לעיתים מופיעים במדינתנו גילויים קשים של אפליה וגזענות. אסור לנו, כעם, לעצום עיניים. אסור להבליג. אפליה וגזענות הינן תופעות המנוגדות למהותו של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully