וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ליוצאי אתיופיה: "גזענות אינה לגיטימית"

טל שלו ורמי שני

22.3.2012 / 17:20

ראש הממשלה נפגש עם נציגי העדה האתיופית והבטיח לפעול לשילוב בניה בחברה הישראלית, ולטפל בין היתר בבעיות התעסוקה והחינוך. "באנו לתת תקווה לצעירי העדה האתיופית"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו הראל לוקר קיימו בצהרים (חמישי) פגישה בקריית מלאכי עם נציגי העדה האתיופית, במטרה להביע תמיכה והזדהות של הממשלה במאבק העדה בגזענות, ולבחון דרכים לשיפור שילוב בני העדה בחברה. בפגישה הדגיש ראש הממשלה כי צוות פעולה מיוחד של שרים יחל לפעול בקרוב במטרה להניע תכנית פעולה דחופה לשילוב בני העדה בחברה הישראלית, תוך הדיברות והתייעצות עם נציגי העדה האתיופית, וזיהה ארבע בעיות דחופות לטיפול; דיור, חינוך, תעסוקה ודת. "תופעת הגזענות לא תהיה לגיטימית בישראל", אמר נתניהו בפתח הפגישה, בה השתתפו גם שרת הקליטה סופה לנדבר, שר הרווחה משה כחלון, שר החינוך גדעון סער, שר השיכון אריאל אטיאס, וכן בכירים נוספים.

בחודש האחרון, בעקבות גילויי הגזענות נגד בני האתיופית, מקפיד נתניהו על שגרה כמעט שבועית של מפגשים עם נציגי העדה. ביום האישה הבינלאומי קיים ראש הממשלה מפגש עם נשים יוצאות העדה; בשבוע שעבר נפגש עם נציגי הציבור והקייסים של העדה האתיופית; וזוהי הפגישה השלישית החודש אותה הוא מקיים בנושא. לדבריו, "שמעתי על המצוקות והמועקה של הציבור. לצד ההצלחות יש גם מצוקה עמוקה וצריך לטפל בה". ראש הממשלה הדגיש כי אינו מוכן לסבול גזענות והבטיח להמשיך ולפעול בנושא. "התופעה הזאת לא תהיה לגיטימית במדינתו של העם היהודי. זו המשימה החשובה ביותר, לשמה הגענו. מעבר לכך באנו לתת תקווה לצעירי העדה האתיופית", הוסיף נתניהו.

עוד באותו נושא:
חרף החלטה ממשלתית: משרות ליוצאי אתיופיה לא מאוישות
שרת הקליטה לעולים מאתיופיה: "תגידו תודה"
דעה: מנודים בארצם - מחאת האתיופים הגבירה תחושת הנידוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully