וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פרץ לאירוע ואיים באלה על חברי הקהילה הגאה

24.7.2012 / 13:53

על פי החשד, האיש, תושב ירושלים בן 58, נכנס לאירוע של "הבית הפתוח" בבית קפה בעיר במהלך הקרנת סרט ואיים על הנוכחים: "יהיה פה רצח הלילה". הוא נעצר

חשד לאלימות על רקע הומופובי בירושלים: בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שלישי) למעצר בית את שלום פרץ, תושב העיר, בן 58, שנעצר אמש בחשד שאיים לפגוע באמצעות אלת בייסבול במשתתפים באירוע של הבית הפתוח בבית קפה "שבזי" בעיר, וגידף אותם. גם אשתו של פרץ נחקרת בחשד למעורבות באירוע.

התקרית אירעה במהלך הקרת הסרט "ירושלים גאה להציג" המתאר את האירועים האלימים במצעד הגאווה בעיר ב-2006, כהכנה למצעד הגאווה שיתקיים בקרוב.

השוטרים שהגיעו למקום ניסו במשך זמן ארוך לשכנעו לפתוח את דלת הבית, אולם רק לאחר הגעת כבאית למקום, שהתכוונה לפרוץ את הדלת, נאות האיש לפתוח אותה, והובהל למעצר. בחקירתו, החשוד קשר את עצמו לאירוע. בהמשך הבוקר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

עו"ד שאול עזרא מהסנגוריה הציבורי, המייצג את פרץ, טען כי "אין פה אדם שהותקף. מדובר באירוע המוני שלא קיבל את אישור הרשויות כשאותם אנשים הפריעו בעבר והפריעו גם אתמול למשיב. אני מבקש לשחררו למעצר בית".

יו"ר הבית הפתוח בירושלים, איתן שכטמן, שהיה במקום בעת האירוע סיפר לוואלה! חדשות: "ישבנו 50 חבר'ה וצפינו בסרט, כ-20 דקות לאחר מכן החלו צעקות של אישה שהגיעו ממרפסת מעל בית הקפה – 'למה הומואים מגיעים לפה' ו'תעופו מפה'. ניסינו להתעלם ולהמשיך לצפות בשקט, אלא שבהמשך הגיע בעלה, שהיה הרבה יותר נחוש".

"אירוע חריג ומצער"

לדברי שכטמן, בהתחלה הוא איים שהוא ישרוף את כולם, וכי יביא חברים ויכה אותם, ואמר: "יהיה פה רצח הלילה". לדבריו, "זה כבר היה מבהיל והזמנו משטרה. חמש דקות לפני שהמשטרה הגיעה, הוא ירד למטה חמוש באלת בייסבול ואיים לפגוע באנשים", סיפר. "בשלב הזה עצרנו את הקרנת הסרט ולמזלנו שכנים עצרו בעדו. הוא המשיך לצעוק מהמרפסת וגם זרק באיזשהו שלב משהו. מדובר באירוע חריג ומצער".

"אני לא אגיד שלא מרגישים את האלימות הפוטנציאלית ברחוב, אבל לא האמנו שזה משהו שיכול לקרות בזמן צפיית סרט. לאחר האירוע, המשכנו בהקרנת הסרט. אנו לא נכנעים לאלימות ונאבקים על הזכות שלנו", הדגיש שכטמן. "אפשר לראות באירוע סמליות מסוימת למאבק התמידי שלנו בעיר".

מהמרכז הרפורמי לדת ולמדינה נמסר בתגובה: "מה שאירע היה מקרה הומופוביות אלימה. בשבוע הבא נציין עשור למצעד הגאווה בירושלים. התקרית מוכיחה כי המצעד רלוונטי מתמיד".

מנכ"לית הבית הפתוח, אלינור סידי, אמרה בתגובה: "בשבוע הבא נציין בירושלים שנת עשור לצעידה בעיר ונראה כי המצעד רלוונטי יותר מאי פעם. על אף הדרך הארוכה שעברנו בעשור האחרון, נראה כי הדרך עודנה ארוכה. הבית הפתוח מכבד את דעתו של כל אדם, גם אם אלו דעות חשוכות של שנאת האחר. הגבול שמותחים פעילי הקהילה הגאה עובר באלימות, ומרגע שמחאת התושבים הפכה להיות אלימה, היא הפסיקה להיות לגיטימית והפכה להיות אירוע משטרתי לכל דבר. אני מודה למשטרה על הטיפול המהיר והיעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully