וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נדירה באירן: מפגינים ברחובות בשל זינוק מחירי העוף

משה-חי הגיגת

24.7.2012 / 8:38

נראה שהסנקציות ממשיכות לחבל בכלכלת אירן. על פי דיווחים במדינה יצאו מפגינים בעיר נישאבור למחות כנגד הזינוק במחירי המזון והצניחה בערך המטבע. לא דווח על מעצרים

צילום: צילום חובבים שהועלה ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

מהומות נדירות באירן. הזינוק במחירי העוף והכלכלה המקרטעת תחת נטל הסנקציות שהטיל המערב, הוציאו לרחובות העיר נישאבור המוני מפגינים. סוכנות הידיעות האירנית ISNA דיווחה הלילה (שלישי) כי המפגינים האשימו את הניהול הכושל של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, אך נראה כי צניחת המטבע האירני והקיצוצים בסיוע שמספקת הממשלה לאור הסנקציות משחקים תפקיד משמעותי במחאה. על פי הדיווח, המפגינים נאספו בכיכר העיר, המונה 270,000 תושבים. לא דווח על אלימות או מעצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוקת מזון מסובסד באירן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירי העוף הכפילו את עצמם בחודשים האחרונים. על רקע זה, פתחה ממשלת אירן בימים האחרונים במבצע מכירת עוף במחירים מסובסדים. מדי יום בין שבע בבוקר לשבע בערב מחלקת הממשלה 1,700 טונות עוף במחיר "נוח" יחסית של 80 אלף ריאל - 6.7 דולרים (מחירו של עוף בשוק החופשי גבוה בהרבה).

אלא שהפתרון הזה יוצר בעיה חדשה: תורים אינסופיים בדרך לקופה. "בסופו של דבר, גם עבור קניית עוף צריך להירשם! הלכתי היום לקנות עוף והמוכר אמר לי שאני צריך להירשם כדי לקבל אותו בעוד יומיים", התלונן גולש אירני באחת הרשתות החברתיות. "הוא הוסיף שאצטרך להקדים כדי לקבל את העוף לפני שייגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמה פעמים אמרתי לך לא לצפות בסרטים שיש בהם עוף?!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם המשטרה האירנית מודאגת מהמשבר הכלכלי במדינה, ובימים האחרונים עמדו במוקד תשומת הלב דברים שאמר מפקד המשטרה, איסמעיל אחמדי מוקדם, שהציע לצנזר מסרטים ותוכניות טלוויזיה קטעים בהם נראות דמויות נהנות מבשר או עוף, משום שהדבר עלול "להסית את השכבות החלשות בציבור נגד החזקות". הטענה הזאת עוררה לא מעט לעג בקרב האירנים, כמו למשל בקריקטורה המופיעה מעלה, שפורסמה בשבוע שעבר ברשת – זוג בתנוחה אינטימית מתקבל באדישות, אבל עוף? זו כבר בעיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורים בדוכן לחלוקת מזון מסובסד באירן/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully