וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא נקבל העברת נשק מתקדם מסוריה ללבנון"

22.7.2012 / 9:00

שר הביטחון הגיע לבקו"ם והתייחס למצבו של אסד: "רק אירן וחיזבאללה מסייעים לו, ולמרות זאת הוא ייפול". על החשש מפיגוע באולימפיאדה אמר כי "יש היערכות מודיעינית"

צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון, אהוד ברק, הגיע הבוקר (ראשון) לבסיס קליטה ומיון בתל השומר כדי ללוות את מתגייסי גולני, והתייחס למצב בסוריה והחשש מזליגת נשק כימי. "אנחנו עוקבים אחרי האפשרות שחיזבאללה ינסה להעביר מערכות נשק מתקדמות. ישראל לא יכולה לקבל את זה".

ברק הבהיר כי ישראל ממשיכה לעקוב אחרי ההתפתחויות בסוריה. "משפחת אסד מתרסקת לנגד עינינו. הצורה שאסד טובח בבני עמו גורם לו לאבד לגיטימיות. רק אירן וחיזבאללה מסעיים לו ולמרות זאת הוא ייפול".ברק הוסיף כי "בסביבה הזאת, שעם לא יכול להחליף את שכניו, אנחנו נגן על עצמנו בכל מקום ובכל דרך בשיקול ובאחריות".

לגבי הדיווח על חשש מפיגוע אירני באולימפיאדה בלונדון אמר ברק כי "יש היערכות מודיעינית לקראת האולימפיאדה, בעיקר של הבריטים שהם טובים בזה. אולימפיאדות מושכות באופן טבעי איומים גם בלי משהו קונקרטי".

שר הביטחון התייחס גם לחקירת הפיגוע בבולגריה. "ברור שזה היה פיגוע בהכוונת חיזבאללה. שהיה אדם אחד או יותר. אנחנו בתוך מסע עולמי להגברת הטרור בכלל ובישראל בפרט. יש הצלחות יוצאות דופן של מערכות המודיעין וסיכולים לכל אורך השנה", הבהיר ברק.

שר הביטחון אהוד ברק בגיוס גולני בבקו"ם, יולי 2012. דרור עינב
"הפעם זו המשמרת שלכם". ברק עם המתגייסים, הבוקר/דרור עינב

במהלך הביקור נפגש ברק עם המתגייסים והתייחס גם כן למצב בסוריה: "אתם מתגייסים בתקופה לא פשוטה. לא הכל תלוי בנו, במצרים ובסוריה למשל. מצד שני אנחנו מסתכלים על סוריה ועוקבים אחר הדברים. חשבנו שכישגיעו מים עד נפש, אז העולם יתערב אבל זה לא נכון".

"צריך שישראל תהיה חזקה והפעם זו המשמרת שלכם", אמר ברק למתגייסים. ברק הזהיר את המתגייסים כי "זה יהיה קשה מאוד פיזית ומנטלית. אלו שיושבים לידכם יהיו החברים שלכם לכל החיים. אני קצת מקנא בכם ממרחק הזמן. זו תקופה קשה ותובענית אבל מאתגרת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

חטיבת גולני - המבוקשת ביותר בצה"ל

גיוס אוגוסט של ילידי שנתון 1994 נחשב למחזור גדול במחזורי הגיוס ליחידות השדה. מנתוני אכ"א, עולה כי 72.3% מכלל בני הנוער הכשירים לשרת ביחידות השדה ביקשו לשרת כלוחמים.

מדובר בירידה של כאחוז אחד מהמחזור בשנה שעברה, אך לעומת המספרים הכלליים זהו נתון המשקף יציבות במוטיבציה ללחימה בהשוואה למחזורי גיוס אוגוסט בשנים האחרונות. לעומת זאת, מבין החיילים הכשירים לשרת כלוחמים, 49.6% בחרו לשרת בחטיבות חיל הרגלים בעדיפות ראשונה, נתון המהווה עלייה של 2.5% בהשוואה לגיוס אוגוסט בשנה שעברה.

עוד עולה מנתוני אכ"א כי חטיבת גולני נחשבת עדיין לחטיבת החי"ר הכי מבוקשת בצה"ל כשעל כל מקום פנוי מתמודדים למעלה מארבעה בני נוער. מחזור גיוס זה מאופיין בגיוס בני נוער להקמת הגדוד הרביעי של פיקוד העורף. כאמור, עד לפני כשנתיים היו לפיקוד העורף רק שני גדודים, וחובשי הכומתה הכתומה זוכים לתוספת כוח אדם משמעותית. כך גם מערך ההגנה האווירי שיזכה לתוספת כוח אדם משמעותית להקמת סוללות נוספות של כיפת ברזל.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
גיוס אוגוסט: חטיבת גולני - המבוקשת ביותר בצה"ל
גיוס 2011: ההתנחלויות הדתיות הודחו מראש הרשימה
קריסת המילואים: "טנקים מושבתים, מקלעים לא יורים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully