וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן מגיבים: "האשמות נתניהו חפוזות ומגוחכות"

משה-חי הגיגת

19.7.2012 / 9:31

בתקשורת האירנית סיקרו בהרחבה את הפיגוע בבולגריה, אך הוא נדחק כבר לשולי החדשות, מתחת לדברי נסראללה ולמצב בסוריה. הטענות שאירן עומדת מאחורי הפיגוע נשללו מכל וכל

בבוקר שאחרי הפיגוע בבולגריה (חמישי), בו נהרגו שבעה בני אדם בהם חמישה ישראלים, טרם התייחסו אליו גורמים רשמיים באירן. עם זאת, בתקשורת האירנית הממסדית התייחסו לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים בפירוש את אירן בעמידה מאחורי הפיגוע - ופטרו אותן בזלזול.

"ראש הממשלה של המשטר הציוני הסיק מסקנות חפוזות ומגוחכות", נכתב למשל בסוכנות הידיעות "מהר" - ודברים דומים הופיעו בכלי תקשורת נוספים. עוד הזכירו כלי התקשורת כי מדובר בהאשמות "חוזרות ונשנות", וציינו בין היתר את העובדה שישראל מיהרה להאשים את אירן גם לאחר אירועים דומים נוספים, כמו למשל הפיגוע בבנגקוק לפני חמישה חודשים.

כשהתרחש הפיגוע אתמול בערב, מיהרו כל כלי התקשורת האירניים לדווח עליו במבזקים מתפרצים ובהמשך סיקרו אותו בהרחבה, אולם הוא לא היה זמן רב בראש סדר היום, שמוקדש ברובו להתפתחויות בסוריה ולדבריו אמש של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה - שמופיעים הבוקר בכותרות הראשיות של רוב העיתונים.

נקודה יוצאת דופן שצדה את העין היא ניסוח מעט חריג באחד הדיווחים: ברוב כלי התקשורת, צוין כי קורבנות הפיגוע, לפי המינוח המקובל בתקשורת האירנית, הם "ציונים". לעומת זאת, דווקא בסוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א נכתב שההרוגים הם "ישראלים" - מונח שכמעט ואינו מופיע בתקשורת האירנית.

טרור בבורגס - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully