וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג: טיסות עוכבו בעקבות הפיגוע בבולגריה

ראש השב"כ, רשות שדות התעופה וגורמים נוספים קיימו הערב הערכת מצב, בסופה הוחלט לעכב טיסות ליעדים נוספים מלבד בולגריה. בהמשך תתקבל החלטה האם לבטלן

צילום:דניאל בוק ; עריכה:אמיר קוטיגרו

בעקבות הפיגוע באוטובוסים של ישראלים בשדה התעופה בבורגס שבבולגריה, קיימו הערב (רביעי) ראש השב"כ, יורם כהן, קב"ט רשות שדות התעופה וגורמי ביטחון נוספים ממשרד ראש הממשלה הערכת מצב, בסופה הוחלט לעכב מספר טיסות מישראל, ביניהן לבולגריה אך גם למספר יעדים נוספים, בהם קפריסין ויוון. החלטה סופית האם לבטל את הטיסות תתקבל בהמשך. ההחלטה על העיכוב לא התבססה על התרעות ממוקדות. לדברי גורם ביטחוני, ייתכן והלילה תתקבל החלטה שלא לעכב את הטיסות למספר יעדים מצומצם.

פעילים פרו פלסטינים נוחתים בנתבג. יותם רונן
פעילים פרו פלסטינים נוחתים בנתבג/יותם רונן

מוקדם יותר הודיעה אל-על על ביטול טיסה LY551 מנמל התעופה בן גוריון לסופיה, שהייתה אמורה להמריא בשעה 19:15, וכן טיסה LY552 מסופיה לתל-אביב. הטיסות נדחו עד לקבלת האישורים מכל הגורמים המתאימים. בעקבות הפיגוע, נסגר שדה התעופה בבורגס להמראות ונחיתות. הטיסות שיועדו לנחות בבורגס הוסטו לעיר הסמוכה, ורנה.

בשעה זו ובשל הביטולים, עמוס כעת בנמל התעופה הבינלאומי. יעקב גפני מאשקלון, נוסע עם משפחתו לגאורגיה. "השעות האחרונות היו קשות, כי יש חששות, אבל לרגע לא חשבנו לבטל את הטיסה, לא בדקה ה-90. אין מה לעשות, אי אפשר להפסיק את החיים. למרות שגאורגיה כבר הייתה יעד לטרור, אנחנו מתכוונים לטוס. בנוסף את המסלול ארגנו בעצמנו ולכן אנחנו לא מבטלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משלחת זק"א לבולגריה,יולי 2012. דרור עינב
"השעות האחרונות היו קשות"/דרור עינב

בשעות הצהריים אירע פיצוץ בכמה אוטובוסים שהסיעו תיירים ישראלים סמוך לשדה התעופה "ספרבו" שבבורגס. כלי תקשורת מקומיים דיווחו על לפחות שבעה הרוגים ועל כ-33 פצועים, בהם שלושה פצועים קשה. במשרד החוץ כי הפיצוץ כוון נגד תיירים שהגיעו מישראל בטיסה שנחתה בבולגריה אחר הצהריים. כלי תקשורת רבים בבולגריה דיווחו כי מקור הפיצוץ הוא במטען חבלה שהופעל בשלט רחוק. מנגד, עדי ראייה דיווחו כי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בכניסה לאחד האוטובוסים.


פיגוע בבולגריה: לפחות 7 נהרגו בפיצוץ באוטובוס ישראלי בבורגס
נתניהו: ”זהו טרור אירני רצחני, נגיב אליו בעוצמה”
רגעי החרדה בבורגס: ”ראינו חתיכות גופות, כולם צרחו”
בישראל העריכו: חיזבאללה ינסה לפגוע באזרחים בחו”ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully