וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: כרתת עץ ללא היתר? שלם 7,500 שקל קנס

ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה תקנות לפיהן יוטלו, ללא משפט, קנסות גבוהים על העוברים על פקודת היערות. כל המבעיר עץ ללא היתר, למשל, ישלם קנס בגובה 10,000 שקלים

הקץ להרס היערות: חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרו היום (שלישי) שורה של קנסות מנהליים חדשים שיזמו אנשי משרד החקלאות, אשר מטרתם לשמש כלי לאכיפה יעילה יותר של עבירות על פקודת היערות. התקנות מקלות על הענשת העוברים על פקודת היערות במתן קנסות מנהליים ללא הליך בבית משפט – בהיקף של אלפי שקלים.

מנגלים ביער קריית אתא, יום העצמאות 2012. ערן גילווארג
הבערת מדורה או מנגל ביער מבלי לנקוט אמצעי זהירות למניעת שריפה תעלה למחולליה 7,500 שקלים. יום העצמאות ביער קריית אתא/ערן גילווארג

כך למשל, בין היתר, על עקירת עץ ביער או הבערתו יחול תשלום קנס בגובה של 10,000 שקלים על כל עץ שהובער או נעקר, הבערת מדורה או מנגל ביער מבלי לנקוט אמצעי זהירות למניעת שריפה תעלה למחולליה 7,500 שקלים וכך גם במקרה של כריתת עץ. השחתת אילן על ידי קילוף קליפתו או בדרך אחרת תביא לקנס בגובה 3,500 שקלים והעברת עץ ללא היתר - 1,000 שקלים. עוד אושר בוועדה כי תאגיד העובר על החוק ישלם כפל קנס לעומת אדם פרטי, והוא הדין גם במקרה של אדם או תאגיד החוזר על העבירה פעם נוספת.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, אמרה בנושא כי "העצים הם נכס של כלל הציבור. שימורם נוגע גם בהיבט האקולוגי וגם בבריאות ואיכות החיים שלנו. הקנסות שאושרו יגנו בצורה טובה יותר על עצי ישראל, וימנעו סחבת בירוקרטית ומשפטית".

עזבו אתכם מדורה ודייגו - ילדיכם ילמדו לחבק עצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully