וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: היקף הדיור הציבורי קטן ב-30% במהלך 12 שנים

מדו”ח שהוכן במרכז המחקר והמידע בכנסת עולה כי נמצאות דירות פנויות רק לשמינית מהזכאים, ומאות מיליוני שקלים ממכירת הדירות הועברו "לנתיב אחר”

על רקע ניסיונות ההצתה בימים האחרונים בהשראתו של משה סילמן, מתגלים נתונים חדשים ומדאיגים לגבי התמורות בדיור הציבורי בישראל. הדו"ח שהזמינה ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, שנכתב מטעם מרכז המחקר והמידע של הכנסת, יוצג היום (שלישי) בשדולה למען הדיור הציבורי בכנסת. מהדו"ח עולה כי מספרן של הדירות בדיור הציבורי בישראל ירד ב-30% במהלך 12 השנים האחרונות, מכ-108 אלף דירות בשנת 1999 לכ-75 וחצי אלף דירות בשנת 2011.

עוד עולה מהדו"ח כי קיים פער בין נתוני משרד השיכון והבינוי לעומת נתוני החברות הממשלתיות, האמונות על נושא הדיור הציבורי. הפער עומד על למעלה מ-3,000 דירות, ולפי הדו"ח סיבה מרכזית לפער זה טמונה בכך שחברת "עמידר" הממשלתית, שמכרה יותר ממחצית דירות הדיור הציבורי, לא העבירה נתונים על הכנסותיה ממכירת דירות, על אף בקשות חוזרות ונשנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון נוסף עוסק בחלוקת ההכנסות ממכירת הדירות בדיור הציבורי. לפי הדו"ח, למעלה ממיליארד שקלים המהווים כ-40% מההכנסות הועברו ממשרד השיכון לסוכנות היהודית, זאת בשל הסכם הקיים בין שני הגופים. על הסכם זה, נמתחה ביקורת חריפה בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2008, אך לפי המסמך חלוקת ההכנסות נותרה כשהייתה בנושא זה. בנוסף לכך, קיימת יתרה של 237.5 מיליון שקלים בקופת משרד השיכון כתוצאה ממכירת דירות.

לגבי מספרי הדירות הפנויות כיום בשוק הדיור הציבורי, המספרים אינם מעודדים. בשנת 2010 היו כ-8,000 בקשות לדיור, מתוכן כ-2,500 פניות של זכאים העומדות בקריטריונים – אך רק 313 דירות פנויות בדיור הציבורי. כלומר שרק שמינית מן הזכאים לדירה בדיור הציבורי, יכלו לזכות באחת שכזאת.

"פשע חברתי ומחדל מערכתי חמור"

בתוך כך, ממשרד האוצר נמסר היום כי הגדלת ההיצע בדיור הציבורי היא טעות. ח"כ אורלי לוי שהזמינה את המסמך, אמרה היום כי "מדובר בפשע חברתי ובמחדל מערכתי חמור". לוי הוסיפה כי לא ייתכן ש"מאות מיליארדי שקלים שיועדו לדיור הציבורי למימוש פתרונות דיור לזכאים, באורח מוזר הופנו לנתיב אחר". בתור יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, שאלה לוי "אילו תחושות ילד חסר הבית יפתח כלפי הממסד בעתיד?". הדברים יוצגו, כאמור, היום בשדולה למען הדיור הציבורי בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully