וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: גורד שחקים עלה באש, מתכות בוערות נפלו לארץ

אש פרצה במגדל בגובה 152 מטרים ברובע העסקי של איסטנבול. כל הדיירים פונו מ-42 הקומות, וראש העיר ובעלי הבניין סיפרו בגאווה שמערכות הקירור פעלו היטב: "נמנע אסון"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

דליקה גדולה פרצה הבוקר (שלישי) בגורד שחקים במרכז איסטנבול. המגדל, בן 42 קומות, בלב ברובע העסקי סילסי, עלה באש מסיבה לא ברורה, ועשן כבד וסמיך היתמר ממנו. הבניין מאכלס 1,500 דיירים, אך ככל הנראה כל מי שהיה בו פונה בהצלחה ואיש לא נפגע. עשרות צוותי כיבוי הוזעקו לאזור הדליקה בניסיון להילחם באש, שהתפרשה על צדן החיצוני של קומות רבות. מסוקי כיבוי סייעו לכבאים ומסוק משטרתי הכווין את הכוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשידורים חיים שהועברו מהאזור נראו חלקי מתכת ופלסטיק נושרים מהמגדל, לצד פלטות גדולות של זכוכיות שנפלו ממנו. מוסטפא סריגול, ראש מועצת סיסלי, הרובע שבו שוכן הבניין, אמר כי מערכות הכיבוי של הבניין פעלו בצורה טובה, ולכן פנים הבניין לא נפגע מהאש. "אם הלהבות היו חודרות פנימה, היינו מביטים על אסון מחריד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הבניין האינטליגנטי בעולם": 36 אלף נקודות בקרה נגד שריפה

בעלי הבניין, עדאנן פולאט, אמר כי מערכות הקירור בצורה שנועדה להתמודד עם דליקות. לדבריו, מערכות ההסקה והמעליות נעצרו מיד עם הישמע אזעקת האש, ולאחר מכן הוזרם אוויר לתוך מערכות האוורור, כדי למנוע מהעשן להתפשט ולחדור לחללים הפנימיים. לדברי פולאט, בבניין, שבו מתגוררים 1,5000 בני אדם, יש 36 אלף נקודות בקרה נגד-אש.

ככל הנראה, רוחות עזות גרמו להתלקחות הלהבות בבניין, שגובהו 152 מטרים. הבניין הוקם בשנת 2002 והוגדר בתקשורת הטורקית כ"בניין האינטליגנטי ביותר בעולם". עדי ראייה סיפרו כי העשן עדיין אופף את כל השכונה הסמוכה למגדל, וכי בית חולים ושתי תחנות דלק פונו מחשש שהלהבות יגיעו אליהם.

לקריאה נוספת
32 אלף פונו בקולורדו: "סופת אש במימדים אפיים"
צפו בתמונות מכיבוי השריפה במגדל שלום בשנה שעברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully