וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו: מה יעלה בגורל ההתנחלות מגרון?

טל שלו

17.7.2012 / 12:47

נתניהו מכנס את וועדת השרים לענייני התיישבות לקראת הדיון בבג"ץ בעתירת המתנחלים למניעת פינוי המאחז - הצפוי להתרחש בתוך שבועיים - כיוון שלטענתם רכשו חוקית את אדמותיו

על רקע לחץ גובר בימין לדחות את פינוי המאחז מגרון, יכנס היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים להתיישבות, לדיון בתשובת המדינה לעתירה שהגישו תושבי מגרון נגד הפינויים. מחר צפויה פרקליטות המדינה להגיש את עמדתה בנושא העתירה שהגישו חלק ממשפחות תושבי מגרון נגד פינויים, לאחר שאף הציגו מסמכים המעידים, לטענתם, על רכישה של מרבית קרקעות המאחז.

בעוד המערכת המשפטית נוטה שלא לקבל את טענות המתנחלים בנושא זה, ותודיע מחר בבג"ץ כי המדינה תפנה את המאחז עד ה-1 באוגוסט כפי שהורה בג"ץ, מרבית השרים החברים בוועדה סבורים כי יש לבחון קודם כל את טענות המתנחלים ולבקש דחייה בפינוי של חלק מהבתים. זאת בין היתר, לאור העובדה כי כביכול כבר לא מדובר בקרקעות פלסטיניות פרטיות.

ההתנחלות רמת , אפריל 2012. נמרוד סונדרס
השרים נוטים לבקש לדחות את הפינוי עד לתום בירור טענות המתנחלים, המערכת המשפטית נוטה שלא לקבל אותן . מגרון/נמרוד סונדרס

כזכור, בג"ץ הורה למדינה לפנות את תושבי מגרון עד ה-1 באוגוסט, אך בעקבות מסמכים שהציגו המתנחלים בשבועות האחרונים, המוכיחים לטענתם רכישה חוקית של כ-70% מהקרקע מידי פלסטינים, זימן נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס דיון דחוף בנושא, ומחר צפויה להגיש פרקליטות המדינה את עמדתה. בפרקליטות נוטים לכך שתשובת המדינה תהיה קודם כל לממש את הפינוי, מחשש שבקשת דחייה עשויה להיתפס כהתעלמות וזלזול בפסיקת בג"ץ על פינוי המאחז.

מסתמן: דו"ח אדמונד לוי לא יעלה בישיבה

בתוך כך, בשבועות האחרונים הפעילו המתנחלים לחץ כבד על ראש הממשלה והשרים החברים בוועדה, וכעת מרבית השרים מתנגדים לפינוי המאחז. לטענת השרים, פינוי זה מעשה בלתי הפיך, וישנן טענות לגבי הרכישה שעוד צריכות להתברר. לכן, לדבריהם יש להודיע על דחיית פינוי הבתים שנמצאים על השטח, שלכאורה נרכש חוקית עד לגמר הבירור המשפטי בנושא הבעלות על הקרקע. כך, קוראים השרים לבקש מבג"ץ כי אם יתברר שהרכישה כשרה ונעשתה כחוק, תתאפשר המשך שהות בדרך זו או אחרת, של אותם בתים שלגביהם יש מסמכים משפטיים.

וועדת השרים לענייני התיישבות הוקמה בחודש שעבר, כחלק מהצעדים שביצע ראש הממשלה בעקבות פרשות "גבעת האולפנה" ו"חוק ההסדרה". בוועדה ישנו רוב ניכר לשרי הליכוד והימין - ומלבד שר הביטחון אהוד ברק והשר שאול מופז, שאר השרים החברים בוועדה מגיעים מהצד הימני של הממשלה - השרים ליברמן, ישי והרשקוביץ, ושרי הליכוד יעלון, ארדן, סער, בגין ואדלשטיין.

הוועדה הוקמה, בין היתר, על רקע דרישות בימין להפקיע מידי שר הביטחון את קבלת ההחלטות בנושא תכנון ובנייה בהתנחלויות. בשבוע שעבר, עם פרסום מסקנות דו"ח אדמונד לוי בנושא חוקיות המאחזים, קראו שרים רבים החברים בוועדה - בהם הרשקוביץ, סער וארדן, לראש הממשלה לאמץ את מסקנות הדו"ח, הקובע כי מרבית המאחזים בגדה חוקיים ומתנגד להגדרת המעמד המשפטי של יהודה ושומרון כשטח כבוש. נתניהו אמר כי יביא את הדו"ח לדיון בוועדת השרים השבוע, אך ככל הנראה הנושא לא יעלה בדיון היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully