וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרון למנהל האזרחי: השלמנו רכישת חלקה נוספת

יהושע בריינר

15.7.2012 / 5:30

פרסום ראשון: תושבי המאחז המיועד לפינוי הגישו מסמכים המעידים על רכישה של חלקה מידי פלסטיני, בנוסף לאלה שהם כבר טענו שרכשו כדין. המשמעות: ייתכן שמגרון יישאר במקומו

תושבי מגרון הגישו לאחרונה מסמכים המעידים כי הצליחו לבצע עסקת רכישה נוספת של קרקעות במאחז, כך נודע לוואלה חדשות!. כזכור, לפני כשבועיים הגישו תושבי המאחז, המיועד לפינוי עד סוף החודש, עתירה לבג"ץ ובה ביקשו 17 משפחות מהיישוב למנוע את פינויים, לאחר שטענו ואף הציגו מסמכים המעידים כי השלימו רכישה של כ-70% מקרקעות המאחז מידיהם של פלסטינים שמחזיקים באדמות המקום. אלא, שכעת נודע כי בשבועיים האחרונים, ולאחר הפרסום על רכישת הקרקעות לכאורה, הצליחו המתנחלים להציג מסמכים חדשים המעידים על רכישת חלקה נוספת מידיו של פלסטיני, כאשר מסמכי הרכישה אף הוגשו למנהל האזרחי.

מגרון,מרץ 2012. עומר מירון
ייתכן שרק מבנים בודדים יפונו. מגרון/עומר מירון

העסקה הנוספת בוצעה בדומה לעסקה הראשונה, באמצעות חברת "אל וואטן" הפועלת יחד עם המועצה האזורית מטה בנימין. מדובר בחלקה הנמצאת בתוך המאחז, אשר בעליה לא היו מהעותרים לבג"ץ, ואותר ככל הנראה בחודשים האחרונים על ידי המתנחלים במטרה לרכוש ממנו את האדמות. ככל הנראה, מדובר בחלקה שאין עליה מבנים, אולם אם אכן נרכשה כדין על ידי המתנחלים, הם יוכלו להעביר למקום את המבנים היבילים שאינם נמצאים על הקרקעות האחרות שנרכשו לכאורה על ידם. במצב שכזה, יישאר מגרון כולו במקומו, ומהמקום יפונו מבנים בודדים בלבד. בשלב זה, ממשיכים המתנחלים לשמור על חשאיות מוחלטת בכל הנוגע לזהותם של הפלסטינים מולם בוצעו העסקאות, מחשש שהם ייפגעו או ייאסרו, אולם הם עומדים על כך שבדומה לעסקה הקודמת, גם זו הנוכחית בוצעה כדין ותמורת תשלום גבוה מהרגיל. המסמכים הוגשו כאמור ונמצאים בשלב זה בבדיקה במערכת הביטחון וגורמים בכירים בדרג המדיני עודכנו בפרטי הרכישה. במגרון סירבו להגיב על הדברים, ואמרו: "כלל טענותינו יתבררו בדיון בבית המשפט העליון".

ראשי מועצת יש"ע: על המדינה לפעול להסדרת מגרון

כאמור, בעקבות טענת המתנחלים כי השלימו את רכישתם של 70% מקרקעות מגרון, הם עתרו לבג"ץ בבקשה כי ימנע את פינוי המבנים. לקראת הדיון בנושא, שייערך בשבוע הבא, צפויה פרקליטות המדינה להגיש עד ליום רביעי את עמדתה בנושא, ונראה כי עמדה זו עשויה להכריע את הכף. אם תקבל המדינה את טענות המתנחלים כי רכשו כדת וכדין את השטחים, ותקרא להימנע מפינוי מגרון לאור העובדה כי כבר אין מדובר בקרקעות פלסטיניות פרטיות, בג"ץ עשוי להיענות לבקשה. אם זאת, בשלב זה נוטה המדינה שלא להיענות לבקשת המתנחלים, אולם אין ספק כי העסקה הנוספת עשויה בהחלט לשנות את התמונה לטובת המתיישבים. על עסקת הרכישה הקודמת הגישו אנשי תנועת "שלום עכשיו" תלונה למשטרה, שפתחה בחקירה בחשד כי מסמכי הרכישה זויפו או הושגו במרמה – טענות שהוכחשו בתוקף על ידי המתנחלים. העסקה החדשה המתפרסמת כעת לא הייתה, כאמור, חלק מהעתירה לבג"ץ, ועל כן היא ככל הנראה קשורה לחקירת המשטרה.

במקביל, יצאו במהלך סוף השבוע ראשי מועצת יש"ע במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריאה שזה יביא לכך שהפרקליטות תקבע כי אין לפנות את המאחז בעקבות עסקאות הרכישה. כמו כן, יצאו כלל ראשי המועצות ביהודה ושומרון במכתב דומה. "כעת, לאחר רכישת הקרקע, על המדינה לפעול להסדרת המגורים במקום באופן חוקי", כתבו ראשי המועצות, "על המדינה להודיע לבג"ץ כי בכוונתה לפעול להסדרת המבנים המצויים על החלקות שנרכשו ולהימנע מפינוי המשפחות. כל עמדה אחרת תביא לתוצאה קשה, לא מוסרית ולא צודקת של הריסת היישוב מגרון כולו, כולל החלקות שנרכשו בעמל ובממון רב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully