וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הגיוס: אין רגישות לחרדים כמו שיש לערבים

פנחס וולף

16.7.2012 / 16:08

בישיבת סיעת הליכוד התייחסו ראש הממשלה ומשנהו יעלון למגעים למציאת חוק חלופי לחוק טל. "אנו מציבים יעדים שאפתניים", אמר נתניהו, "אבל צריך להיזהר לא לעשות זאת חזק מדי"

עריכה: טל רזניק

"היעדים שאנו מציבים הם שאפתניים מאוד – כ-6,000 תלמידי ישיבות משרתים כבר בשנת 2016" – כך אמר היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באשר לגיוס החרדים לצה"ל. בישיבת סיעת הליכוד דיברו בהרחבה נתניהו ומשנהו, השר משה (בוגי) יעלון, שעוסק מטעמו בנושא. "אני רוצה להזכיר לך שב-2007 היו כ-300. ב-2011, כבר משרתים 2,450. כלומר, אנחנו מדברים על יותר מהכפלה. אבל עם כל השאפתנות, אנחנו לא רוצים לעשות את זה בצורה חזקה מדי, כי זה יוכל להביא לתגובת נגד, לקרע בעם וגם לנסיגה בכל מה שהושג בנח"ל החרדי ובתכנית שח"ר".

ישיבת סייעת הליכוד ,יולי 2012. עומר מירון
"לא חזק מדי". נתניהו בישיבת הסיעה/עומר מירון

לדבריו, "אנחנו מחויבים לחלוקה שוויונית יותר וצודקת יותר בנשיאה בנטל. אני עובד עם המשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז, כדי להגיע לפתרון מוסכם. יש לא מעט הסכמות עד עכשיו, כולל יעדים הולכים וגדלים והכללת סנקציות אישיות, יש גם כמה פערים, אני מקווה שבעבודה משותפת נצליח להתגבר עליהם בימים הקרובים". לדבריו, "יש לנו צורך גדול בכבאות ולדברים נוספים. המערכות הללו יגדלו. בחור בן 24 יכול להיות כבאי. אתה מקבל כוח אדם זול לצרכים לאומיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"קדימה לא מוכנה לסנקציות זהות לערבים"

ראש הממשלה התייחס גם לאפשרות שהחוק החלופי לחוק טל, שתוקפו יפוג ב-1 באוגוסט כמתחייב מהחלטת בג"ץ, יכלול גם חובת גיוס כלפי ערבים. "יש כאלו שלגבי ערבים מגלים הבנה לקשיים הייחודיים של המגזר, אך לגבי המגזר החרדי אין שום רגישות. בקדימה מוכנים שנושא הערבים ייקבע בתקנות, אך לגבי החרדים רוצים פירוט מיידי בחוק באשר לסנקציות. אני דורש שמה שכתוב על חרדים יחול גם על ערבים".

נתניהו התייחס גם לעתידה של הקואליציה בראשותו, וציין: "יש שלוש אפשרויות; או שנגיע להסכמה עם קדימה, והחוק יעבור איתם. אפשרות שנייה, שנעביר חוק שלנו, בו לא נגבש רוב אך נוכל לבטא את עמדתנו; ואפשרות שלישית, בין הגשת הצעת חוק, החוק יתבטל וצה"ל יוכל לגייס לפי צרכיו. שיהיה ברור לכולם - אין ואקום חוקתי". לבסוף, נתניהו התייחס גם למחלוקות שבין הליכוד לקדימה, ואמר: "אנחנו אומרים יעדי גיוס 'עולים', והם דורשים שב-2016 יהיו רק 1,500 פטורים. אנחנו דורשים סנקציות זהות לערבים ולחרדים, והם לא מוכנים לזה. הם ממקדים הכל על גיל הגיוס".

גם השר יעלון התייחס לעניין. "במחצית השבוע שעבר הבנתי שנציגי קדימה מנסים להוביל מהלך של ייקוב הדין את ההר, שמבחינתי הוא לא ישים, ובמקום להביא להגדלת מספר המשרתים היה מביא להקטנתם. אי אפשר להביא לשינוי אחרי 64 שנים בבת אחת, זה צריך להיות בהדרגה. המספר מקובל גם על נציגי קדימה, אך הם רוצים להשיג את זה בדרך של כפייה".

ח"כ דני דנון (הליכוד) פנה לראש הממשלה בישיבה, ואמר על ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), שריכז את ועדת החלופה לחוק השוויון בנטל: "נתנו לפירומן לכבות שריפות. פלסנר מציאת אש שמאיימת להבעיר את הציבור הישראלי במקום לפעול כסופרטנקר שמכבה שריפות. יש להדיח את קדימה מהקואליציה לוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully