וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלקין על הגיוס: "לא לפגוע בעולם התורה"

פנחס וולף

16.7.2012 / 10:16

בפגישה סגורה עם חברי ליכוד חרדים, הסביר יו"ר הקואליציה כי סוגיית השוויון בנטל מעלה שאלות לא פשוטות, אך הוא סבור שאין לפגוע בעולם התורה. "זו בכייה לדורות"

"אסור לקבל החלטות שיהרסו את עולם התורה" – כך אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, במפגש סגור עם חברי ליכוד חרדים ביום חמישי האחרון. אלקין סיפר לנוכחים כי הגיע מפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא חוק גיוס לכל, ומיד לאחר המפגש עם החרדים הוא שב להמשך הפגישה עמו. המשמעות של הדברים היא שככל הנראה הליכת הליכוד לקראת דרישות קדימה תהיה מדודה ביותר – כזאת שלדבריו לא תפגע במה שהוא מגדיר "עולם התורה".

"זה לא פשוט, אנחנו משלמים על זה מחירים", נשמע אלקין בהקלטות שהגיעו לידי כתב "מקור ראשון", זאב קם. "ראש הממשלה מותקף כל הזמן על זה שהוא מכר את עצמו לחרדים. עשו לו קמפיין על הגב, כל היריבים הפוליטיים האפשריים שלו, מכל כיוון. גם אני באופן אישי משלם מחיר על זה שבחודש הזה בוועדת קש"ב, התקשורת ציירה אותי כמי שעושה דברם של החרדים ומנסה להביא כל הזמן להבנות".

אלקין המשיך ואמר במפגש: "אנחנו מחפשים הסכמות. זאת הדרך שלנו. ולכן, אני חושב שבנושא הזה, אתם הזכרתם את חוק ההסדרה (הסדרת הבנייה במאחזים, בניסיון למנוע את פינוי מגרון ושכונת האולפנה – פ"ו), אותו דבר גם כאן. בנושאים כאלו, יש כאן שאלות מאוד לא פשוטות. זה עתידו של עולם התורה".

"עולם התורה – הישג של המדינה"

"לא עם כל דבר בעולם התורה החרדי אני מסכים", הוא הוסיף. "אני מייצג זרם אידיאולוגי אחר בעולם התורה. אני מגדיר את עצמי כחלק מהציונות הדתית. אבל המחלוקות האידיאולוגיות שיש הן בצד. גם זה עולם התורה וגם זה עולם התורה. ולכן אסור לקבל פה החלטות שהמשמעות שלהן תהיה פגיעה בעולם התורה. זו בכייה לדורות".

חרדים הפגינו בירושלים לקראת פרסום מסקנות ועדת פלסנר בכיכר השבת. עומר מירון
חרדים הפגינו בירושלים נגד המלצות הוועדה לקידום השוויון בנטל, לפני כשלושה שבועות/עומר מירון

לדבריו, "עולם התורה שהוקם במדינת ישראל הוא אחד מההישגים הגדולים מאוד של המדינה ושל העם הזה בעשרות השנים האחרונות, ולכן אסור לעשות משהו שיהרוס אותו". הוא ציין כי מה שצריך בעיניו להנחות אותם הוא השאלה איך ניתן לעשות את השינוי הזה בלי לפגוע. "אנחנו צריכים ללכת עם האמת שלנו, גם אם בסוף התקשורת תתקוף אותנו והיריבים הפוליטיים שלנו יתקפו אותנו", ציין.

ח"כ אלקין הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי במהלך הפגישה חברי הליכוד החרדים טענו שיוזמת החקיקה לשוויון בנטל נועדה להתנגח עם החרדים. "הצבא לא באמת צריך חרדים", ציינו. אלא שאלקין השיב להם: "יש צורך אמיתי לגייס חרדים שנובע מהליכים דמוגרפיים, ולכן אנחנו מעוניינים לפתור את הבעיה בצורה אמיתית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בליכוד קוראים לנתניהו: שוויון בנטל, ללא הנחות

עם זאת בליכוד, כך מסתבר, הדעות חלוקות בדבר הפתרון הראוי בנושא הגיוס לכל. חברי ליכוד ירושלמים, המכנים עצמם "קבוצת מורשת בגין", שלחו מכתב לראש הממשלה בדרישה לפעול לשוויון מלא בנטל הגיוס ובגיוס כולם – כולל חרדים וערבים – בגיל 18, בדיוק הגיל שבו הבהיר אתמול ראש הממשלה כי לא מעשי לגייס את החרדים.

"אנו קוראים לך לפעול לשוויון מלא בנטל השירות הצבאי", הם כתבו לנתניהו במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות. "הליכוד היא מפלגה ציונית, שבוחריה נושאים בנטל השירות הצבאי והלאומי. הגיעה העת שתנועתנו תעמוד בחזית בסוגיה זאת. אנו קוראים לכך שכל אזרח בן 18 ימלא את חובתו למדינה. אנו קוראים ליצירת מערכת תגמולים ייחודית ומשמעותית למשרתים, כזאת שתפגין את הכרת התודה העמוקה של החברה למי שנושא בנטל קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל".

"מכובדנו, בני המגזר החרדים הם אחינו, והערבים הינם אזרחים במדינתנו, אך הגיעה העת שהם יבינו ויפנימו כי החברה הישראלית זקוקה לתרומתם בכל מערכה וכי אין המיעוט יכול עוד לשאת בנטל לבדו", כתבו. "אין הליכוד יכול לעמוד מנגד. אנו קוראים לך להכיר בגודל השעה ולהביא למהלך היסטורי שייחקק בתולדות המדינה כנקודת מפנה חיובית וחשובה, אתה האיש שיכול להוביל זאת, בידיך החובה והזכות לעשות זאת. שיווין מלא בנטל, ללא פטורים וללא הנחות, זהו צו השעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully