וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של סילמן הפגינו: "האקט שלו - פוליטי"

קובי מנדל

15.7.2012 / 13:00

חבריו של המפגין שהצית עצמו אמש התכנסו מול משרדי המוסד לביטוח לאומי בחיפה. בעבר טען סילמן כי המוסד עיקל לו ציוד עבודה לעסק שלו בשל חוב של 15 אלף שקלים

צילום: קובי אליהו עריכה: יאיר דניאל

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

מכריו וחבריו של משה סילמן, שהצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתית אמש בתל אביב, הפגינו בצהריים (ראשון) מול "בית הטיל" בחיפה. סילמן, שמצבו ממשיך להיות קשה, מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכווית בכל חלקי גופו.

פעילי החזית החיפאית מסרו כי הם תכננו לקיים את ההפגנה כהזדהות עם חברם משה סילמן, עוד לפני שהוא הצית עצמו אתמול במהלך ההפגנה בתל אביב. אחד הדוברים אמר כי "לנו, חבריו של סילמן בחזית החיפאית שהכירו את עמדתו, ברור כי הוא הצית את עצמו לא כמעשה ייאוש אישי אלא כסימן קריאה חברתי-פוליטי".

חבריו ציינו עוד כי סילמן "סימן בחייו את הקו השברירי המפריד בין תחושת הביטחון המזויפת של מעמד הביניים לחוסר המוצא והייאוש הקיומי של המעמדות הנמוכים" וכי הוא "סירב להתבשם משינוי התודעה שחוללה לכאורה המחאה, וקרא לרדיקליזציה פוליטית שלה". הדובר ציין כי סילמן היה קורבן למה שהוא מכנה "האלימות הממסדית של משטר ההפרטה". המוחים מציינים ומדגישים כי הם מבינים ללבו של חברם אך הם אינם קוראים לאיש ללכת בעקבותיו ומציינים כי הדרך להביע את עמדתם צריכה להיות בקלפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המכתב אותו הותיר סילמן/מערכת וואלה, צילום מסך

חן קרסניצקי, פעילה בחזית החיפאית, אמרה אמש כי סילמן ישב הרבה עם אנשי החזית החיפאית בכל הישיבות שהם קיימו. "הוא אמר לנו שעד שמשהו יזוז פה הוא כבר לא יהיה. הוא היה בן אדם חולה. במשך למעלה משנה הוא הידפק על הדלתות השונות כדי לקבל דיור ציבורי ולא קיבל. פשוט סגרו לו את הדלת. הוא כל פעם ניסה לשווא עד שהתייאש", סיפרה קרסניצקי. "המצב שלו היה קשה. הוא התגורר אצל חבר ובזמן הזה ניסה לשווא דיור ציבורי. הוא היה רעב וחסר קורת גג. המעשה שלו הוא מעשה של אדם מיואש שפשוט לא מאמין יותר באף מערכת".

טרם ההצתה, הותיר סילמן אחריו מכתב בו פירט מדוע ביצע את המעשה וחילק אותו לאנשים בסביבה. רמזים למה שהוביל את האיש לבצע את מעשה הייאוש הקיצוני הזה ניתן למצוא אולי בתביעה שהגיש לפני ארבע שנים נגד המוסד לביטוח לאומי. בתביעה, בגובה שמונה מיליון שקלים, טען המפגין כי ביטוח לאומי עיקל לו לפני שנת 2002 ציוד עבודה, שהוביל לקריסת העסק שלו. זאת, בשל חוב בגובה של 15 אלף שקלים.

עוד על משה סילמן:
המפגין שהצית עצמו בסכנת חיים: "מקווים שישרוד"
הדרך לייאוש: סיפורו של המפגין שהצית עצמו
מפגין הצית עצמו בצעדת המחאה החברתית בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully