וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל ב-2012 נדרס למוות בקליפורניה

פרופסור שלמה בנטין, בן 65, רכב על אופניים בברקלי כשנפגע ממשאית. בנטין היה ממקימי פלס"ר 14 בחיל השריון ונחשב לאחד מחלוצי הנוירופסיכולוגיה. "העניק תרומה עצומה למדע"

חתן פרס ישראל, פרופסור שלמה בנטין, נהרג אתמול (שישי) אחר הצהריים מפגיעת משאית בברקלי שבקליפורניה, כך נמסר מהמשטרה במדינה על פי רשת CBS. בנטין בן ה-65, תושב מבשרת ציון, רכב על אופניים בעת התאונה. צוותי עזרה ראשונה פינו אותו לבית חולים סמוך למקום התאונה כשהוא פצוע באורח אנוש, אולם שם הוא מת מפצעיו. בנטין הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

בנטין, יליד רומניה, עלה לישראל בשנת בשנת 1958. את שירותו בצה"ל עשה בחטיבת הצנחנים, ומאוחר יותר עבר לחיל השריון, שם הקים את פלוגת הסיור של חטיבה 14. במהלך הקריירה הענפה שלו בתחום הפסיכולוגיה, הקים בנטין את השירות הנוירופסיכולוגי בבית החולים הדסה עין-כרם, שימש כראש המגמה לחינוך מיוחד באוניברסיטה העברית בירושלים, ולאחר מכן כראש המגמה לנוירופסיכולוגיה. בנטין, שקיבל את פרס ישראל בתחום הפסיכולוגיה בשנת 2012, נהג לעיתים קרובות להרצות באוניברסיטת ברקלי המוערכת, שם ביצע גם מחקרים רבים בשיתוף אקדמאים מקומיים.

הנהג נחקר ושוחרר לביתו

מהמשטרה נמסר כי נהג המשאית המשיך בנסיעתו לאחר התאונה, אולם לאחר מכן שב למקום האירוע לאחר שרוכב אופנוע חולף יידע אותו באשר לפציעתו של הפרופסור. לדברי המשטרה, נהג המשאית שיתף פעולה בחקירתו ושוחרר לביתו בסיומה.

יו"ר ועדת פרס ישראל לשנת 2012, פרופ' שלום שוורץ, ציין כי "פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה מוענק לפרופ' שלמה בנטין על תרומתו המדעית העצומה למדע הפסיכולוגיה בכלל ולמדעי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והנוירופסיכולוגיה בפרט". ועדת הפרס הוסיפה כי בנטין תרם משמעותית למספר תחומים בלתי תלויים והטביע בהם את חותמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully