וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא מורסי: מצרים אינה מבדילה בין פתח לחמאס

ניר יהב

14.7.2012 / 12:00

נשיא מצרים הבהיר שארצו אינה רואה פסול בקשר עם חמאס, ואמר כי קהיר "נמצאת במרחק שווה מכל הפלגים". מאוחר יותר היום תבוא קלינטון לקהיר. בהמשך השבוע: אבו מאזן, כנראה

שעות ספורות לפני בואה לקהיר של מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מבהיר כי ארצו לא תעדיף את פתח על פני חמאס. במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישה עם נשיא טוניסיה, מונסף מרזוקי, אמר מורסי כי "אנו נמצאים במרחק שווה מכל הפלגים הפלסטינים, והפלגים הפלסטינים הם אלו שיקבעו את גורלם ויגדירו את יחסיהם".

דיווח: אבו מאזן ומורסי ייפגשו השבוע בקהיר

נשיא מצרים מוחמד מורסי עם נשיא טוניסיה, מונסף מרזוקי. קהיר, 13 ביולי 2012. AP
מורסי עם נשיא טוניסיה מרזוקי, אמש בקהיר/AP

מורסי אמר כי ארצו תומכת ללא סייג בסוגיה הפלסטינית, וסבורה כי לפלסטינים יש זכות להגדיר את גורלם ולהקים מדינה פלסטינית "כפי שרוצה העם הפלסטיני". הוא הוסיף כי מצרים מעוניינת לכונן קשרים הדוקים עם כל הפלגים הפלסטינים, כדי להביא למימוש זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית.

שרת החוץ קלינטון תבוא היום לקהיר

מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון, תבוא מאוחר יותר היום לקהיר ותיפגש עם הנשיא הטרי מורסי. השניים ידונו ביחסים בין ארה"ב למצרים, במצב במזרח התיכון ובצורך לשמור על הסכם השלום בין ישראל למצרים. מקהיר תמשיך קלינטון לביקור בישראל, וביום רביעי תבוא לקהיר שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ותיפגש עם הנשיא מורסי.

במהלך תפילות יום השישי ברצועת עזה, אמש ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, כי הוא "משוכנע לחלוטין שמצרים החדשה, בהנהגת מוחמד מורסי, בוחנת את האפשרות להסיר את המצור על רצועת עזה". עוד אמר כי "מצרים החדשה לא תשתוק אם ישראל תתקוף או תפתח במלחמה על עזה".


אובמה הזמין את מורסי לבית הלבן: "נבנה שותפות"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully