וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן ומורסי ייפגשו בשבוע הבא בקהיר

ניר יהב

13.7.2012 / 14:05

גורמים "מהימנים" דיווחו לסוכנות הידיעות הפלסטינית כי יו"ר הרשות ונשיא מצרים ייפגשו בשבוע הבא "לפרוטוקול בלבד". הסכם הפיוס בין חמאס לפתח לא אמור לעלות בפגישה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להיפגש עם נשיא מצרים מוחמד מורסי ביום רביעי הקרוב בקהיר - כך דיווחו (שישי) גורמים המוגדרים 'מהימנים' לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". על פי הדיווח, אבו מאזן יברך את מורסי על ניצחונו בבחירות והשניים ידונו ביחסים בין מצרים לרשות הפלסטינית ובסוגיות אזוריות נוספות. אבו מאזן יהיה המנהיג השני שנפגש עם מורסי, לאחר שהאחרון נועד עם עבדאללה מלך ערב הסעודית.

לפי הדיווחים, הפגישה בין שני המנהיגים צפויה להיות "פגישה לפרוטוקול בלבד" ולא יידונו בה נושאים מהותיים יותר כדוגמת המשא ומתן לגיבוש הסכם פיוס המתנהל בין חמאס לפתח. ראש סיעת פתח בפרלמנט הפלסטיני, עזאם אל-אחמד, אישר כי הפגישה בין מורסי לאבו מאזן תתקיים ביום רביעי, 18 ביולי. עוד נמסר כי אבו מאזן יגיע לפגישה "כיושב ראש הרשות" ולא כיו"ר אש"ף או יו"ר פתח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

למרות שבתקופה האחרונה דווח כי צפויה להתקיים גם פגישה בין מורסי לבין ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, עד כה לא נקבע מועד לפגישה זו. בשבועות האחרונים נפוצו מספר דיווחים, שלפיהם אחת האופציות העומדות בפני מורסי היא לארח את אבו מאזן ביחד עם הניה – אופצייה שכאמור לא התקבלה על ידי לשכת יו"ר הרשות.

בתוך כך, ראש ממשלת חמאס נשא היום דרשה במהלך תפילות יום השישי ברצועת עזה. בדרשתו התייחס ליחסים בין עזה למצרים לאור עליית מורסי לשלטון באמרו כי הוא "משוכנע לחלוטין שמצרים החדשה בהנהגת מוחמד מורסי בוחנת את האפשרות להסיר את המצור על רצועת עזה". עוד אמר כי "מצרים החדשה לא תשתוק אם ישראל תתקוף או תפתח במלחמה על עזה".

לקריאה נוספת
אבו מאזן נעתר להזמנת אחמדינג’ד - ויגיע לטהרן
בעולם בירכו את מצרים: ”אבן דרך במעבר לדמוקרטיה”
אובמה הזמין את מורסי: ”נבנה יחסי שותפות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully