וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: גנבו דלק שדלף ממכלית, 95 נהרגו בשריפה

אסון בדלתת הניז'ר: באזור בו מרוויחים 2 דולר ליום, מאות תושבים היו מוכנים לקחת את הסיכון וצבאו על המכלית שהתהפכה, כדי לאסוף דלק שניגר. ניצוץ אחד העלה את כולם באש

צילום: רויטרס , עריכה: יאיר דניאל

לפחות 95 בני אדם, בהם נשים וילדים, נהרגו היום (חמישי), כשמכלית גז שהתהפכה התלקחה בדלתת נהר הניז'ר בניגריה - כך עולה מדיווחים של עדי ראייה. לפי דיווחי עדי ראייה, עשרות ההרוגים הם תושבים באזור שצבאו על המכלית לאחר התהפכותה וניסו לאסוף את הדלק שניגר - עד שניצוץ גרם להתלקחות.

"מוקדם בבוקר, מיכלית מלאה בדלק התהפכה באוקוגבה, ואנשים הגיעו לזירה כדי לאסוף את הדלק שנשפך", הסביר לסוכנות רויטרס דובר המשטרה המקומית, בן אוגוואגבולאם. "לפתע פרצה שריפה, שגרמה לנפגעים". הוא הוסיף כי מוקדם מדי לאמוד את מניין הנפגעים, אולם גורם בכוחות ההצלה סיפר לרשת CNN כי נספרו כבר 95 גופות. עוד כ-35 פצועים פונו לבתי חולים.

צוותי הצלה הוזעקו למקום, והחלו להעמיס גופות ופצועים על אמבולנסים ומשאיות, בעוד מאות בני אדם מקיפים את זירת האירוע, שבמרכזו מוטלים שרידי המכלית - ערמה של אפר, מתכת מעוקמת וצמיגים מותכים.

תאונות דרכים הן שכיחות ביותר בכבישי ניגריה, שתחזוקתם לקויה ביותר. הכביש החוצה את אזור דלתת הניז'ר ממזרח למערב, בו אירעה התאונה, מיועד לשיפוץ זה כמעט עשור - אך קשיים תקציביים מעכבים זאת שוב ושוב.

התושבים שהגיעו לאסוף את הדלק ככל הנראה היו מודעים לסכנת ההתלקחות - אולם באזור בו רוב מוחלט של האוכלוסיה חיה על פחות מ-2 דולרים ליום, הסיכוי להשיג מעט דלק בחינם כנראה שווה את הסיכון.

עוד מניגריה:
בחודש שעבר: מטוס התרסק בתוך עיר, 163 נהרגו
המבצע הבריטי נכשל - שני חטופים נרצחו בניגריה
צפו: שוטר ניגרי ניסה לנטרל פצצה - ונהרג בפיצוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully