וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון באלפים הצרפתים: 9 מטפסים נהרגו במפולת

מטפסי ההרים המנוסים היו בעיצומה של העפלה לפסגת המון בלאן, ההר הגבוה באלפים, במסלול אתגרי במיוחד, כשפגעה בהם "המפולת הקטלנית באזור זה שנים". 8 נפצעו, עוד 4 נעדרים

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

לפחות תשעה בני אדם נהרגו ועוד לפחות שמונה נפצעו לפנות בוקר (חמישי) במפולת שלגים בהרי האלפים בצרפת, כך דיווחו הרשויות באזור. עוד ארבעה מוגדרים לפי שעה כנעדרים, ויש חשש כבד לחייהם. בדיווחי התקשורת הצרפתית נטען כי תושבי האזור אומרים שמדובר ב"מפולת הקטלנית ביותר זה שנים".

המפולת אירעה על מון מודיט, ההר השלישי בגובהו ברכס מון בלאן מאסיף - בו נמצא גם המון בלאן, ההר הגבוה באלפים. היא פגעה בשתי קבוצות של 28 מטפסי הרים, שהיו קשורים זה לזה. שירותי החירום הוזעקו למקום המפולת לאחר שאחד הפצועים הפעיל אות מצוקה.

דובר העירייה בעיירת הסקי הסמוכה, שאמוני, הוסיף כי הנפגעים - בהם בריטים, גרמנים, ספרדים ושוויצרים - היו מטפסי הרים מנוסים ביותר, שעסקו במסע אתגרי במיוחד: העפלה לפסגת המון בלאן, אולם לא דרך הנתיב הרגיל אלא במסלול הכולל העפלה על שני הרים נוספים בדרך - מון דו טאקול ומון אודיט, שעליו אירעה המפולת.

לפי הדיווחים, המטפסים יצאו מהבסיס בו העבירו את הלילה בשעה 3:00 לפנות בוקר, והתאונה אירעה בין 5:30 ל-6:00, כשהיו בגובה של 4,000 מטרים לערך. ככל הנראה, היא החלה כשגוש קרח גדול התנתק מצלע ההר, והחל לסחוף עמו שלג וסלעים. הפצועים והניצולים פונו מהמקום במסוק.

עוד מפולות שלגים השנה:
בפקיסטן "מקווים לנס": 135 נקברו במפולת שלגים
צפו: מפולת שלגים אדירה מכסה אתר סקי בצרפת
צפו: רוכב אופנוע שלג נקבר במפולת - וניצל

מפת האזור - הר מודיט מסומן באדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully