וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפקיסטן "מקווים לנס": 135 נקברו במפולת שלגים

8.4.2012 / 11:36

124 חיילים ו-11 אזרחים נלכדו תחת 25 מטרים של שלג, בעקבות מפולת שפגעה אתמול בבסיס צבאי ליד קרחון סיאצ'ן שבהרי ההימלאיה. יממה אחרי, טרם אותרו ניצולים

כוחות הצבא בפקיסטן ממשיכים היום (ראשון) ביום השני של מבצע חיפושים אחר 124 חיילים ו-11 אזרחים שנקברו אתמול תחת 25 מטרים של שלג, לאחר מפולת שלגים ברכס ההימלאיה, בחבל קשמיר סמוך לגבול עם הודו. יותר מ-24 שעות לאחר שכוסו בשלג, אין כל סימן לניצולים.

"בואו נקווה לנס", אמר לרויטרס גורם צבאי פקיסטני. מסוק חילוץ, יחד עם כוחות קרקע מלווים בכלבי גישוש, ממשיכים במרוץ נגד הזמן, בניסיון לאתר לכודים. "ביום רביעי וביום חמישי אנו מצפים למזג אוויר מעונן ולירידת שלגים, שיקשו מאוד על המשך פעולות החילוץ", הסביר מטאורולוג בטלוויזיה המקומית.

מפולת השלגים פגעה אתמול בבוקר במפקדה של גדוד צבא, סמוך לקרחון סיאצ'ן, ברכס קארקוראם שבהימלאיה, המגיע לגובה 4,500 מטרים. היא הותירה שלג בגובה של 25 מטרים, בשטח ברוחב של קילומטר. בין 10,000 ל-20,000 חיילים מוצבים בהרים, מעל הקרחון.

מדובר באחת החזיתות הצבאיות המתוחות ביותר בעולם, בו צבאות פקיסטן והודו נלחמים לסירוגין זה עשרות שנים בשל סכסוך טריטוריאלי. עם זאת, מומחים צבאיים אומרים שמזג האוויר הסוער באזור גבה יותר קורבנות מחילופי האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully