וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד פוסל אפשרות לצירוף אולמרט: "הוא חבר קדימה"

פנחס וולף

12.7.2012 / 12:24

ראש מפלגת "יש עתיד" הזים את האפשרות שיחבור לראש הממשלה לשעבר. "שמח על הזיכוי, הוא חבר המשפחה", ציין, אך הוסיף כי השמועות על חבירה פוליטית: "המצאה מקושקשת"

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

במפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד", פסלו הבוקר (חמישי) כל אפשרות לצרף את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, והזימו את השמועות האחרונות באשר לאפשרות שלפיד יצרף למפלגה את חברו הטוב של אביו המנוח. "בניגוד לפרסומים, אין ולא היו לתנועת 'יש עתיד' כל כוונה או תוכנית לחבירה פוליטית עם מר אולמרט, שכן הוא חבר במפלגת קדימה", נמסר בהודעת המפלגה.

"אהוד אולמרט הוא חבר המשפחה ואני שמח על זיכויו", אמר הבוקר לפיד עצמו, "אבל אנחנו לא רצים ביחד לבחירות, וכל הפרסומים בעניין הם המצאה מקושקשת או גרוע מזה - נסיון של אינטרסנטים לפגוע ב'יש עתיד'". לפיד המשיך בדבריו בביקורת כלפי מפלגתו של אולמרט, שלטענתו בגדה בקהל בוחריה. "קדימה מעלה בתפקידה כנציגת המרכז השפוי, ואנחנו מתכוננים להחליף אותה בבחירות הבאות כנציגי הרוב הישראלי שמשרת בצבא ובשירות לאומי, עובד ואינו גומר את החודש", הוסיף לפיד.

סקר: אולמרט מחזק את לפיד ב-3 מנדטים, לבני ב-5

הזמת השמועות מצד לפיד מגיעה על רקע סקר שפורסם אתמול וצפה למפלגתו 13 מנדטים אם אולמרט יימנה על חברי רשימתה לכנסת. הסקר שנערך על ידי סוקרי מכון "מאגר מוחות" עבור תוכנית הבוקר עם אורלי וגיא בערוץ 10, ובו השתתפו 511 בני אדם בוגרים, כלל שלוש שאלות. הראשונה שבהן, "אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?", העלתה את התוצאות הבאות: הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, מפלגת העבודה ל-17, ישראל ביתנו שלישית עם 15 מנדטים, קדימה עם עשרה בלבד וכמוה גם "יש עתיד" של לפיד, ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שישה מנדטים, מרצ וחד"ש עם ארבעה מנדטים כל אחת, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, רע"ם-תע"ל ובל"ד עם שלושה מנדטים כל אחת, מפלגת עצמאות עם שני מנדטים בלבד וכמוה גם תנועה אפשרית חדשה בראשות אריה דרעי.

השאלה השנייה ששאלו הסוקרים התייחסה לאפשרות שאולמרט יחבור ללפיד, והעלתה תוצאות שאינן משנות את המפה הפוליטית מקצה לקצה. במצב כזה, על פי הסקר, "יש עתיד" זוכה ל-13 מנדטים, שלושה יותר מאשר בשאלה הקודמת, כשהמפסידה היחידה היא קדימה, שבמקום עשרה מנדטים זוכה במצב זה לשבעה בלבד. שאר המפלגות זוכות לתוצאות זהות.

ואולם, הסקר מראה עוד כי הצלחה גדולה יותר תגיע למפלגה החדשה דווקא ממנהיג אחר של קדימה בעבר. מתוצאות השאלה השלישית, המתייחסת לאפשרות שציפי לבני תחבור ללפיד, עולה כי במצב זה תזכה "יש עתיד" ב-15 מנדטים, כאשר ארבעה מנדטים הם על חשבון קדימה, הזוכה בסקר זה לשישה מנדטים בלבד, ומנדט נוסף "נגנב" ממפלגת העבודה, הזוכה בסקר זה ל-16 מנדטים. שאר המפלגות זוכות גם במקרה זה לתוצאות זהות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully