וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: מאות אווזים שסיכנו מטוסים הומתו בגז

ארגוני בעלי החיים זועמים על המשרד לאיכות הסביבה: 750 אווזי ענק גודרו ברשת ונשלחו להשמדה בגז. בשדה התעופה טוענים: הם עפים ליד המסלול, שמורת הטבע סירבה לפנותם בהסכמה

כ-750 אווזים הומתו בתחילת השבוע השבוע סמוך לשדה התעופה על שם ג'ון קנדי בניו יורק, משום שהיוו איום על מטוסים נוחתים וממריאים מהמקום. כלי תקשורת רבים בעיר דיווחו כי העופות, ממין אווז קנדה, נאספו ברשתות במפרץ ג'מייקה, המהווה עבורם שמורה טבעית. הם הועברו לארגזים ונשלחו למפעל שבו יומתו בגז. לאחר מכן בשרם יועבר למשחטות.

פקחים של המחלקה לאיכות הסביבה היו אחראים על ההמתה ההמונית, שעוררה את זעמם ארגוני איכות הסביבה וזכויות בעלי החיים. מקור הסכסוך במחלוקת מתמשכת בין המחלקה הפדרלית למפעילי השמורה הלאומית, ולטענת הרשות המקומית, בפארק סירבו להעביר את האווזים למקום אחר למרות שנתיים של דיונים על מיקומם מחדש.

ב-2011: כמעט תאונה בתל נוף בגלל שנקאי שחדר למנוע

ביולוג יורה חצי הרדמה באווזים ליד שדה התעופה בבוסטון. AP
פקח יורה חצי הרדמה באווזים בשדה התעופה בבוסטון/AP

דיוויד קרופקין, מארגון מקומי המפקח על תנועת האווזים, אמר כי האווזים כלל אינם עפים באוויר בזמן עונת הייחום שלהם, בחודשים יוני-יולי. לדבריו, ניתן היה למצוא פתרון אחר שאינו כולל את "רציחתם האכזרית", כלשונו.

ביולוג יורה חצי הרדמה באווזים ליד שדה התעופה בבוסטון. Mario Tama, GettyImages
מסלול ההמראה בנמל התעופה קנדי/GettyImages, Mario Tama

בשנים 2011-2009 חלה עלייה של 53 אחוזים במספר המטוסים שלמנועיהם נשאבו ציפורים בעת ההמראה והנחיתה מנמל התעופה קנדי. האווזים הם ציפורים הגדולות והמסוכנות ביותר עבור המטוסים בנמל, הנחשב מעורקי התעבורה העמוסים ביותר בעולם, לצד אחרי שדות התעופה היתרו בלונדון ושדות התעופה בבייג'ינג, באטלנה ובשיקגו.

לפני שנתיים נאספו והומתו 1,700 אווזי קנדה בניו יורק. לדברי קרופקין, שיטת ההמתה בגז הוכחה כלא-יעילה וגורמת סבל מיותר לאווזים, שחלקם מתים בייסורים רק כעבור שעה. הוא אמר כי ממילא משחטות רבות מסרבות לקבל את בשרם של האווזים המומתים בשיטה זו ומתקשות לטפל בו.

לקריאה נוספת
גם כלבים מפריעים לנמלי תעופה
צפו: התנגשות במסלול בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully