וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג שהביא למות חברו ובת דודתו הורשע בגרימת מוות ברשלנות

גלעד גרוסמן

11.7.2012 / 11:17

הפרקליטות תבקש לגזור 27 חודשי מאסר על דוד עינאב, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותם של חברו ובת דודתו שנסעו עמו בעת שהתהפך בשנה שעברה, למרות התנגדות אחת המשפחות

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע הבוקר (רביעי) את דוד עינאב, בן 39 מלוד, שהודה במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותם ברשלנות של שני בני אדם שנסעו עמו במכוניתו באפריל אשתקד. הפרקליטות תבקש מבית המשפט לגזור על עינאב 27 חודשי מאסר. משפחתו של אחד ההרוגים, שמתנגדת להסדר, שוקלת לעתור לבג"ץ.

התאונה הקטלנית התרחשה בכביש 1, סמוך למחלף שפירים. עינאב נהג בג'יפ שבו נסעו גם חברו משה חן ובת דודתו של עינאב, מזל בן נון. בשלב מסוים הוא איבד שליטה על הרכב, פגע במעקה בטיחות והג'יפ התהפך. בן נון וחן הועפו מהרכב. בן נון מתה במקום וחן מת כעבור זמן קצר בבית החולים. עינאב נפצע ופונה לבית חולים, אולם ברח לפני שהגיעו שוטרים לחקור אותו לגבי התאונה. הוא התחמק מהמשטרה במשך שלושה ימים, עד שנעצר.

הסדר טיעון של דוד עינב אשר הרג בתאונת דרכים שתיים מחבריו , שלום פתח תקווה, יולי 2012. דרור עינב
"זה מקרה מצער, והוא ישלם עליו", אמר עורך דינו. עינאב/דרור עינב

לפני מספר שבועות הגיעו הפרקליטות להסדר עם פרקליטו של עינאב, עו"ד משה מרוז, לאחר שהתגלו קשיים ראייתיים בתיק. כמו כן, עינאב הודה לאחרונה בכך שאיים על שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה ליה לב-און, שהורתה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, כאשר אמר לה לאחר החלטתה: "את תשלמי על זה בילדים שלך". על פי ההסדר בתיק זה, הפרקליטות תבקש לגזור עליו חמישה חודשי מאסר.

"זה מקרה מצער, והוא ישלם עליו", אמר הבוקר עו"ד מרוז. "בתאונה נהרגו חבר שלו וגם קרובת משפחה. העונש הוא כאין וכאפס לעומת הכאב שהוא יסבול ממנו כל חייו". ביחס לאיומים על השופטת אמר עו"ד מרוז כי הדברים נאמרו בעת כעס וכי עינאב הביע חרטה.

הסדר הטיעון נחתם למרות התנגדות משפחתו של חן, ששוקלת לעתור לבג"ץ במידה ובית המשפט יאמץ אותו. "העונש לא מידתי ואינו ראוי", אמרה עו"ד דורית גיטרמן, שמייצגת את המשפחה. "העונש אינו הולם את הכאב ואת הצער של המשפחה. לא יעלה על הדעת שבתיקים דומים אנשים מקבלים עונשים של מעל 10 שנות מאסר, ובמקרה הזה שני אנשים מתים והפרקליטות מגיעה להסדר של 27 חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully