וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: אירן משפרת את מערכות הטילים שברשותה

בדו"ח שהועבר לקונגרס האמריקאי נטען כי טהרן משפרת את יכולות הטיל שיהאב 3 המסוגל להגיע לישראל. לפי הדו"ח, אירן ערכה ניסוי בטיל לטווח קצר המסוגל ליירט כלי שיט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

צבא אירן ממשיך בפיתוח ושיפור מערכות הטילים הבליסטיים שלו, המיועדים לטווחים ארוכים וקצרים, וכן בתכנון אמצעי לחימה נגד כלי שיט - כך דיווחה אמש (שלישי) סוכנות הידיעות בלומברג לפי דו"ח של הפנטגון בנושא.

בדו"ח, שהוגש לקונגרס ב-29 ביוני ונחתם על ידי שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, נכתב כי "אירן העלתה את רמת העוצמה והיעילות של מערכות קיימות על ידי שיפור הדיוק ופיתוח יכולות נשיאה שמרחיבות את יכולת ההרס שלהן".

טילי שיהאב 3 אירנים. Ho, AP
אירן העלתה את רמת היעילות של המערכות הקיימות. טילי שיהאב 3/AP, Ho

הדו"ח, שהועבר לבחינת ועדות לענייני הגנה בקונגרס, הוכן במסגרת הערכה שנתית, חלקה מסווגת, של כוחות הצבא האירני.

בדו"ח נטען כי אירן ממשיכה בפיתוח טילי שיהאב 3, המיועדים לטווחים בינוניים ומסוגלים להגיע לשטח ישראל ומזרח אירופה. נטען כי האירנים ביצעו ניסוי בטיל ושיפרו את רמת הדיוק שלו באמצעות שימוש בדלק מוצק. הדו"ח חושף כי אירן מנסה בנוסף לשפר את יכולת הטילים שלה מול מערכות ההגנה מפני טילים שפרשה ארצות הברית באזור המפרץ הפרסי.

לפי הדו"ח, "טהרן מפתחת וטוענת כי ביצעה ניסוי בטיל לטווח קצר המסוגל ליירט כלי שיט בזמן מעופו". בפנטגון ציינו כי הטילים מסוגלים לפגוע גם במטרות קרקעיות. הדו"ח חוזר על ההערכה האמריקאית לפיה אירן תוכל לרכוש יכולת, באמצעות גורמי חוץ, לבצע ניסוי בטיל בין-יבשתי עד 2015.

"איתות למצדדים בתקיפה באירן"

קנת קצמן, מומחה לענייני אירן בשירות המחקר של הקונגרס האמריקאי, אמר כי בניגוד להערכות עבר של הממשל האמריקאי, שנטו לזלזל ביכולות של המערכות הבליסטיות של אירן, הדו"ח החדש מעריך באופן מהימן יותר את היכולות הצבאיות שלה.

לדבריו, ההתייחסות בדו"ח ליכולות ההגנה הגבוהות של אירן במקרה של איום מגורמי חוץ, היא "איתות למצדדים בתקיפה צבאית נגד טהרן לכך שיש לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בתקיפה באדמת אירן".

מחברי הדו"ח ציינו כי "אנו מעריכים בסבירות גבוהה כי במשך 30 השנים האחרונות אירן הקימה ומימנה רשת של תאי טרור המסוגלים לפגוע במטרות אמריקאיות וישראליות. אנו חושדים כי הפעילות הזו עודנה נמשכת". הפנטגון התייחס בנוסף לשלושה תמרונים צבאיים שערכו בתחילת השנה כוחות משמרות המהפכה האירנים, שנועדו "להציג את יכולות ההגנה והתקיפה של אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully