וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מברך את אולמרט על זיכוי שני הסעיפים"

טל שלו

10.7.2012 / 20:05

ראש הממשלה הגיב לראשונה לזיכויו של ראש הממשלה לשעבר במרבית הסעיפים בהם הואשם. לאורך היום הגיעו מברכים רבים לבית משפחת אולמרט במוצא, בהם ח"כ רוני בר-און

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, סטלינק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (שלישי) לזיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במרבית האישומים נגדו. "ראש הממשלה נותן אמון מלא במערכת המשפט בישראל, ומברך את אהוד אולמרט על הזיכוי בשניים משלושת הסעיפים בהם הואשם", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

הכרעת הדין המלאה של אולמרט

נתניהו הגיב לאחר שגם ברחבי הקשת הפוליטית לא נשארו אדישים לדרמה בבית המשפט. המשנה לראש הממשלה, יו"ר קדימה, שאול מופז, בירך את אולמרט ואמר כי "לאהוד אולמרט זכויות רבות בתפקידים המגוונים שמילא בשורות המדינה, כיו"ר קדימה וכראש ממשלת ישראל".

עם זאת, הדעות במפלגה חלוקות לגבי השאלה אם על אולמרט, שהורשע במרמה ובהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, לשוב לפוליטיקה. "אני שמח בשביל אהוד אולמרט על זיכויו הבוקר ממרבית האישומים כנגדו", אמר ח"כ יואל חסון. "אין לי ספק כי נעשה עוול גדול לאולמרט. זהו יום הכיפורים של פרקליטות המדינה ועל לדור לשקול את המשך דרכו. הציבור הישראלי מבין הבוקר כי הודח כאן ראש ממשלה מכהן על כלום, ואני מקווה כי זיכויו של אולמרט יסלול את חזרתו למערכת הפוליטית הישראלית, שדמותו חסרה בה בשנים האחרונות".

אהוד אולמרט מדבר לאחר הכרעת הדין בבית משפט המחוזי ירושלים, יולי 2012. עומר מירון
בקדימה בירכו. אולמרט בבית המשפט/עומר מירון

מנגד, שר המשפטים לשעבר, ח"כ מאיר שטרית, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי עוד מוקדם לדבר על חזרה של אולמרט למערכת הפוליטית. לדבריו, יש להמתין למתן גזר הדין ולהכרעה בפרשת הולילנד, לפני שמדברים על שובו לזירה הפוליטית. "אני מברך את אולמרט שזוכה מהפרשיות המרכזיות. אני מניח שאם הן לא היו קיימות, הוא לא היה מתפטר מתפקיד, וחבל", אמר שטרית.

"בזמנו, המלצתי לו לא להתפטר. זה לא נעים שהוא הורשע בדבר אחד, אבל צריך לשבח את מערכת המשפט שהיא עצמאית ואינה עושה חשבון, לא לפרקליטות ולא לאנשים אחרים. אין לי טענה נגד אף אחד. אם היה להם חשד - תפקידם היה לבדוק את הנושא. אני לא חושב שהם רצו להביא להפיכה פוליטית, הפרקליטות עושה את עבודתה, וטוב שיש בתי משפט עצמאיים. לא צריך לבוא אליהם בטענות", הוסיף.

לא רק בקדימה בירכו על הכרעת בית המשפט. תנועת ש"ס מסרה כי היא "מחזקת ומברכת בחום את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ואת בני משפחתו לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות".

בתוך כך, מאז שב אולמרט אחרי ההכרעה בבית המשפט, הגיעו מברכים רבים לבית המשפחה במוצא. בין המבקרים היו חבר הכנסת רוני בר-און (קדימה) ומאמן נבחרת ישראל בכדורגל בעבר, אברהם גרנט.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
לדור: "לא פורש מתפקידי, היינו חייבים להאשים את אולמרט"
הורשע בהפרת אמונים: מה יהיה עונשו של אולמרט?
אולמרט: "אין מעטפות כסף, אין ראשונטורס, אין שחיתות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully