וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדימה בירכו על ההכרעה: "יום כיפורים לפרקליטות"

פנחס וולף

10.7.2012 / 11:08

ברחבי הקשת הפוליטית התקשו להתעלם מזיכויו של אולמרט בשתי פרשות והרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. חסון: "על לדור לשקול המשך דרכו". גלאון: "פוליטיקאי מושחת"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, סטלינק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במפלגת קדימה, בראשה עמד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, קיבלו הבוקר (שלישי) את הבשורה על זיכויו מהאישומים בפרשות ראשונטורס ומעטפות הכסף. המשנה לראש הממשלה, יו"ר קדימה שאול מופז, בירך את אולמרט ואמר כי "לאהוד אולמרט זכויות רבות בתפקידים המגוונים שמילא בשורות המדינה, כיו"ר קדימה וכראש ממשלת ישראל".

קראו את הכרעת הדין המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, הדעות במפלגה חלוקות לגבי השאלה האם על אולמרט, שהורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, לשוב לפוליטיקה. "אני שמח בשביל אהוד אולמרט על זיכויו הבוקר ממרבית האישומים כנגדו", אמר ח"כ יואל חסון. "אין לי ספק כי נעשה עוול גדול לאולמרט, שהיה אחד מראשי הממשלה שהיו לנו פה. זהו יום הכיפורים של פרקליטות המדינה ועל לדור לשקול את המשך דרכו. הציבור הישראלי מבין הבוקר כי הודח כאן ראש ממשלה מכהן על כלום, ואני מקווה כי זיכויו של אולמרט יסלול את חזרתו למערכת הפוליטית הישראלית, שדמותו חסרה בה בשנים האחרונות".

מנגד, שר המשפטים לשעבר, ח"כ מאיר שטרית, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי עוד מוקדם לדבר על חזרה של אולמרט למערכת הפוליטית. לדבריו, יש להמתין למתן גזר הדין ולהכרעה בפרשת הולילנד, לפני שמדברים על שובו לזירה הפוליטית. "אני מברך את אולמרט שזוכה מהפרשיות המרכזיות. אני מניח שאם הן לא היו קיימות, הוא לא היה מתפטר מתפקיד, וחבל", אמר שטרית. "בזמנו, המלצתי לו לא להתפטר. זה לא נעים שהוא הורשע בדבר אחד, אבל צריך לשבח את מערכת המשפט שהיא עצמאית ואינה עושה חשבון, לא לפרקליטות ולא לאנשים אחרים. אין לי טענה נגד אף אחד. אם היה להם חשד - תפקידם היה לבדוק את הנושא. אני לא חושב שהם רצו להביא להפיכה פוליטית, הפרקליטות עושה את עבודתה, וטוב שיש בתי משפט עצמאיים. לא צריך לבוא אליהם בטענות".

ח"כ גלאון: "כתם שחור לישראל"

ח"כ יובל צלנר אמר כי "זה יום של חשבון נפש לפרקליטות ולעם בישראל. ארבע שנים אחרי שהודח מתפקידו, לאחר שזכה באמון העם בבחירות דמוקרטיות, מבינים כולם שאיבדנו את אחד מראשי הממשלה הטובים שידעה ישראל, בגלל פזיזות ויד קלה עם עיפרון האישומים. מאחל לאולמרט ולנו כי ישוב במהרה להנהגת המדינה וכי אנו לא נחמיץ הזדמנות להתהדר במנהיג בשיעור קומתו".

לא רק בקדימה בירכו על הכרעת בית המשפט. תנועת ש"ס מסרה כי היא "מחזקת ומברכת בחום את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ואת בני משפחתו לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "הרשעת ראש ממשלה לשעבר בהפרת אמונים הוא יום קשה, כתם שחור לישראל ומשבר קשה באמון הציבור בהנהגה ובנבחרי הציבור בישראל". מנגד התייחס אריאל לזיכויו של אולמרט ממרבית האישומים נגדו ואמר: "עם זאת, הזיכויים הינם יום כיפור לפרקליטות ומעידים כי לקתה במחדלים חמורים ואין מנוס מהקמת גוף ביקורת אמיתי לפרקליטות, חיצוני ובלתי תלוי, שיחקור את צורת ההתנהלות ודרך קבלת ההחלטות שלה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה להכרעת הדין ואמר כי "ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע אפילו בעבירה אחת, ואסור שהזיכוי מחמת הספק בעבירות הנוספות יטשטש עובדה זו". לדבריה, "העובדה שאולמרט הורשע בהפרת אמונים היא חמורה ביותר וצריכה להרחיק אותו מהמערכת הפוליטית לתמיד" ציינה. גלאון הוסיפה כי "מהכרעת הדין עולה דמות של פוליטיקאי מושחת, שהשתמש בשררה כדי להעשיר את עצמו ומקורביו. אין בזיכוי הפלילי משום זיכוי מוסרי וערכי, ואין בו משום להלבין התנהגות מושחתת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully