וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "דו"ח לוי מטומטם עם המלצות מטומטמות"

ניר יהב וטל שלו

10.7.2012 / 14:29

ברשות הפלסטינית הגיבו בזעם לפרסום הדו"ח שקבע כי על ישראל להכשיר את כל המאחזים בגדה המערבית. שר החוץ הפלסטיני: "הצעד הבא יהיה שישראל תרצה לגרש את כולנו"

ברשות הפלסטינית קיבלו בזעם את פרסום דו"ח לוי הקובע כי על ישראל להכשיר את כל המאחזים בגדה המערבית. שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, תקף היום (שלישי) במילים חריפות את הדו"ח, שחיבר שופט העליון בדימוס אדמונד לוי, ועיקריו פורסמו אתמול באתר "מקור ראשון".

"דו"ח לוי הוא דו"ח מטומטם עם המלצות מטומטמות", אמר מאלכי במהלך כנס של האו"ם בבנקוק לגיוס תמיכת אסיה בפתרון שתי מדינות. "הצעד הבא, אחרי הקביעה שההתנחלויות חוקיות, יהיה קביעה ששהות הפלסטינים בגדה אינה חוקית ואז ישראל תרצה לגרש את כולנו".

ארה”ב על דו”ח המאחזים: ”מתנגדים לנסיון ההכשרה”

הוגש דו"ח צוות לוי: אין כיבוש, להכשיר מאחזים. לשכת העיתונות הממשלתית
"חזרה למשא ומתן מחייבת הכרה בגבולות 67'". נתניהו מקבל את הדו"ח מידי השופט בדימוס אדמונד לוי/לשכת העיתונות הממשלתית

יו"ר הרשות, אבו מאזן, גינה אף הוא היום את הדו"ח באמרו כי נוכחות ישראל על האדמות הפלסטיניות, ביניהן ירושלים המזרחית, "אינה חוקית ולא נכיר בה". דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הוסיף ואמר: "מקור הסמכות של תהליך השלום קובע כי פתרון שתי המדינות יבוסס על גבולות 67'. בלי זה, לא יהיה הסכם שלום. זו הסיבה שהמשא ומתן מוקפא – ישראל אינה מוכנה להכיר בגבולות 67' ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

"חזרה למשא ומתן מחייבת הכרה בגבולות 67'", הוסיף אבו רודיינה. "ההתנחלויות כולן אינן חוקיות. לא נסכים לחתום על הסכם שלום בזמן שיש התנחלות על אדמה פלסטינית. זו העמדה הפלסטינית הברורה, כמו גם עמדת העולם. אם ישראל רוצה שלום, עליה להכיר בגבולות 67' ובפתרון שתי המדינות, וכן להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. בנוסף, עליה לשחרר אסירים כדי שיהיה אפשר לדבר על שלום צודק וכולל".

"הדו"ח אינו עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי"

גם ארגון פתח תקף את הדו"ח ותאר אותו כ"בדיחה". דובר הארגון, אוסמה קוואסמה, אמר כי הדו"ח, אשר מכשיר את המשך השליטה הישראלית בגדה המערבית, "אינו עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ומהווה בדיחה משפטית ישראלית חדשה". עוד הוסיף ואמר כי ישראל "לועגת לקהילה הבינלאומית ולהחלטות המוסדות הבינלאומיים" הנוגעות להתנחלויות. "ההתנחלויות אינן חוקיות ומהוות הפרה של החוק הבינלאומי", הבהיר.

הדו"ח, שכולל בתוכו החלטות מרחיקות לכת על המאחזים ביהודה ושומרון ובפועל מהווה משקל נגד לדו"ח המאחזים של עו"ד טליה ששון, הועבר באחרונה לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר, קובע השופט בדימוס לוי כי לאורך השנים נבנו מאחזים בעידוד ובתקצוב ממשלתי ומכאן לדבריו סלולה הדרך לאישורם.

הדו"ח, שכולל 96 עמודים, קובע גם כי ביהודה ושומרון "לא חלים דיני הכיבוש", שכן שטחי הגדה המערבית "מעולם לא היו חלק לגיטימי ממדינה ערבית כלשהי, לרבות ירדן", כמו כן נכתב כי דיני הכיבוש הבינלאומיים נכתבו עבור כיבוש שטחים לזמן קצוב אולם "השליטה ביהודה ושומרון נמשכת עשרות שנים ואיש אינו מסוגל לחזות את סיומה, אם בכלל. מכאן, שעומדת לישראלים זכות שבדין להתיישב ביהודה ושומרון והקמת יישובים איננה בלתי חוקית".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully