וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא אציע מחוות לאבו-מאזן בתמורה לפגישה

טל שלו וניר יהב

9.7.2012 / 19:29

ראש הממשלה ביטל הדיווחים שישחרר אסירים ביטחוניים ויעביר כלי נשק לרשות, בתמורה לפגישה עם אבו מאזן. בהתייחסו לביקור הצפוי של יו"ר הרשות בטהרן אמר: "זה לא מחזק השלום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) בביטול לדיווחים לפיהם בכוונתו לעשות מחוות כלפי הרשות הפלסטינית, שמטרתם לקדם פגישה עם אבו מאזן. בין היתר, דווח כי בכוונתו לשחרר אסירים ולהעביר לרשות הפלסטינית אמצעי לחימה". בדבריו, התייחס נתניהו גם לדיווחים על נסיעתו של יו"ר הרשות לכנס המדינות הבלתי-מזדהות שייערך בטהרן בסוף חודש אוגוסט, ביקורו הראשון של אבו מאזן באירן כיו"ר הרשות, ואמר כי "נסיעה לטהרן אינה מקום שנוסעים אליו כדי לחזק את השלום?.

הכנס בטהרן: בישראל מתרגשים בעיקר מהודו, לא מאבו מאזן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה. יולי 2012. רויטרס
"לא אציע מחוות חד-צדדיות, לא בתמורה לאיזו פגישה". נתניהו, הבוקר/רויטרס

"אני לא מתכוון להציע מחוות חד-צדדיות", אמר נתניהו, "בטח לא בתמורה לאיזו פגישה". עם זאת, ציין נתניהו כי הוא "אכן" מעוניין לחדש את תהליך השלום. "זה תמיד עומד לפנינו. אני מקווה שאבו מאזן לא יחמיץ את ההזדמנות. זה לא לטובת איש".

התנאים לפגישה הועלו בפגישות מולכו-עריקאת

על רקע הדיווחים לפיהם נתניהו הביע נכונות לשחרור אסירי פתח שנשפטו לפני הסכמי אוסלו, שר האסירים הפלסטיני אמר היום כי אבו מאזן ידחה כל הצעה ישראלית לשחרר באופן סלקטיבי מספר מוגדר של אסירים ותיקים. לדברי השר, עיסא קראקע, "אבו מאזן נחוש לשחרר את כל האסירים הפלסטינים שנעצרו לפני הסכם אוסלו ב-4 במאי 1994. זאת, בהתאם להסכם שארם א-שייח' שנחתם ב-1999, שקבע שישראל תשחרר את כל האסירים שנעצרו לפני הקמת הרשות הפלסטינית".

קראקע הבהיר כי שחרור האסירים שנעצרו לפני הסכם אוסלו הוא התחייבות פוליטית, לפני כל פגישה עם הצד הישראלי. "אבו מאזן דורש מישראל למלא אחר ההתחייבות שנתן אולמרט לשחרור האסירים. הסיכום הזה נדחה עד שחרורו של גלעד שליט, אך למרות זאת ישראל לא מילאה את חלקה בהסכם", אמר. עוד הוסיף השר כי אבו מאזן מתנגד לגרש לחו"ל את האסירים שישוחררו, ומתעקש לשחררם לבתיהם. כמו כן, דורשים הפלסטינים העברה של אמצעי לחימה למנגנוני הביטחון לרשות הפלסטינית.

תנאים אלה הועלו במסגרת הפגישות שקיימו שליח רה"מ, יצחק מולכו, והממונה הפלסטיני על המו"מ, סאיב עריקאת, במפגשים שנועדו להכשיר את הקרקע לקראת פגישה בין נתניהו ואבו מאזן, ולחידוש המגעים בין הצדדים. בשבוע הבא, צפויה שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, לבוא לישראל ולרשות הפלסטיני, כדי ללחוץ על שני הצדדים לחדש את המשא-ומתן המדיני.

מדוע נדחתה פגישתם של שאול מופז ואבו מאזן?

לפניות לכתבים:
tal_sh@walla.net.il
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully