וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים נעצרו בחשד להצתת השריפה בהרי ירושלים

9.7.2012 / 16:11

השניים, בגיר וקטין, חשודים שהשליכו מעבר לגדר ההפרדה בקבוק תבערה, שהוביל לשריפה בקיבוץ מעלה החמישה לפני כשבועיים. האש באזור מוצא נגרמה כפי הנראה כתוצאה מרשלנות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן)

בתום חקירה מאומצת, עצרה משטרת ירושלים שני פלסטינים תושבי השטחים, בן 17 ובן 18, בחשד להצתת השריפה במעלה החמישה לפני כשבועיים - כך הותר היום (שני) לפרסום. אחד מהם נעצר ביום חמישי האחרון וחברו נעצר אתמול. מעצרם של החשודים הוארך ביום המעצר בשמונה ימים בדיון שנערך בבית המשפט הצבאי עופר. השניים נעצרו על ידי שוטרי מג"ב, ומהמשטרה נמסר כי הם בעלי רקע פלילי בשל הפרות סדר. עוד נמסר כי השניים הודו במעשים המיוחסים להם.

על פי החשד, השניים השליכו במקום את בקבוק התבערה, אשר כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות - שרידיו אותרו במוקד השריפה הראשוני. החקירה נערכה על ידי כוחות הכיבוי בניהול שוטרי תחנת הראל.

בתדרוך שנערך היום אמר סגן ניצב גלעד בהט, מפקד תחנת הראל כי "בעקבות השרפות הוחלט על הקמת צוות חקירה מיוחד שאסף מידע מודיעני וביצע פעולות חקירה רבות. זה הוביל למעצר בשבוע שעבר של בגיר וקטין, תושבי קטנה שחשודים בהצתה. החשודים הודו במעשים ובהצתות נוספות מהאזור. מעצרם הוארך בשמונה ימים".

"זה מצטרף לעשרה מעצרים נוספים שבוצעו בהקשר לאירועים אחרים - חלקם יהודים שביצעו מעשי קןנדס וחלקם ערבים שביצעו מעשים על רקע לאומני. המרחק בין קטנה לבין מקור האש הוא מרחק של זריקת אבן ויש ממצאים בשטח שמעידים על ידוי חפץ שגרם לאש", אמר סגן ניצב בהט.

ב-26 ליולי בשעות הצהריים פרצו, כמעט במקביל, שתי שרפות ענק באזור ירושלים - בקיבוץ מעלה החמישה ובמוצא. הראשונה החלה במורדות המזרחיים של קיבוץ מעלה החמישה, סמוך לגדר ההפרדה, והתלקחה בליווי משטר הרוחות במהירות לעבר הקיבוץ. בריכת הקיבוץ ומספר בתים פונו מיושביהם והיה חשש כי האש תגיע לקיבוץ עצמו.

שריפות גדולות באזור ירושלים - תושבים פונו מבתיהם. טל אנגלנדר
בשתי השריפות פעלו 42 צוותי כיבוי ושישה מטוסים/טל אנגלנדר

בשיאה של השריפה פעלו במעלה החמישה תשעה צוותי כיבוי מבית שמש שנעזרו גם בצוותים מהמרכז, ושני מטוסי כיבוי. בסך הכל, בשתי השריפות פעלו 42 צוותי כיבוי ושישה מטוסים. הנזק הסביבתי היה כבד: כ-300 דונם של חורש טבעי עלו בלהבות בשתי השרפות, מאתיים מהם בגן הלאומי עינות תלם, שעלה כמעט כולו בלהבות.

במוקד השריפה נמצאו שרידים של בקבוק תבערה – אשר על פי החשד, הצעירים הפלסטיניים שנעצרו השליכו אל מעבר לגדר ההפרדה באמצעות רוגטקה, וכך הציתו את השריפה ההרסנית.

בתוך כך, בדיקת וואלה! חדשות העלתה כי למרות שצוותי הכיבוי פעלו במהירות וביעילות, מערכת הקשר המיושנת של הכבאים - שעדיין לא שודרגה מאז אסון הכרמל – קרסה, וחלק מהכבאים שנלחמו בלהבות נאלצו לצעוק לעבר חבריהם על מנת להכווין סיוע. גורם המעורה בפרטים סיפר ששבילי אש נקיים מצמחייה שיכלו לבלום חלק מהאש חסרים בישובים באזור, כמו גם בקיבוץ המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully