וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות ליד ירושלים: אחת מרשלנות, השנייה - הצתה

28.6.2012 / 17:00

כבר מההערכה הראשונית עלה כי הגורם לשתי השריפות באזור ירושלים היה הצתה מכוונת, אך כעת מעלה תחקיר שירותי הכיבוי כי השריפה באזור מוצא ומבשרת נגרמה מרשלנות

השריפה הגדולה שהשתוללה ביום שלישי באזור מוצא ומבשרת ציון נגרמה מרשלנות, ואילו השריפה השנייה שבערה במקביל באזור קיבוץ מעלה החמישה שממערב לשם הייתה תוצאה של הצתה – כך עולה היום (חמישי) מתחקיר שירותי כיבוי האש בתחנת הראל האמונה על האזור. על פי גורם בכבאות, במעלה החמישה נמצאו שרידים של בקבוק תבערה וחושדים שהוא קשור להצתה.

שריפה בצומת מוצא בירושלים. חדשות 24
השריפה באזור ירושלים, שלשום/חדשות 24

בשתי השריפות עלו באש כ-300 דונמים של חורש טבעי, תושבים פונו מבתיהם, שלושה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן וכביש ירושלים-תל אביב נסגר לתנועה במשך שעות ארוכות. מעל 40 צוותי כיבוי פעלו באזור, בסיוע מסוקים ושישה מטוסי כיבוי, וכבר מההערכה הראשונית של כוחות הכיבוי עלה כי מדובר בהצתה.

מערכת הקשר של הכבאים קרסה

השריפות פרצו שבוע בלבד לאחר הגשת הדו"ח החמור של מבקר המדינה על אסון הכרמל. אמנם ניכר היה בהתמודדות מערך הכבאות עם השריפות שלשום שחל שיפור בהתנהלותם בחלק מהתחומים, כמו בתיאום עם השירות המטאורולוגי, ופעולת מרכזי השליטה, אולם בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי עדיין קיימת בעייתיות במערכת הקשר של שירותי הכיבוי. מדובר במערכת מכשירי קשר מיושנת של חברת מוטורלה, שלא עומדת בעומס בזמן אירוע גדול, וכך, כשכבאי מבקש להעביר מסר, הוא אינו יכול לעשות זאת בזמן שמישהו אחר מדבר.

בעבר בוצעו מספר ניסיונות לשדרג את מערכת הקשר, בין היתר שדרוג למערכת ניצן שנמצאת בשימוש הצבא והמשטרה, אך אלו לא צלחו. בעיה נוספת של מערכת הקשר היא במערכת האישית של הכבאים. כל כבאי שיוצא לאירוע מצויד במכשיר קשר, שבעזרתו הוא יכול לקבל סיוע או להכווין את חבריו. התדר שמכשירים אלו שולחים חלש מידי, ובדרך כלל לא נקלט, למעט ברכבי הסער החדשים.

אחד הכבאים שלקח חלק בפעולות הכיבוי בשריפה במוצא סיפר לוואלה! חדשות: "מצאתי את עצמי כשאני לבדי בתוך ואדי, ומולי להבות בגובה 15 מטר. כשיש מולך מטען אש כזה חזק, הוא משחרר אנרגיה אלקטרו-סטטית שמחלישה עוד יותר את התדרים. במשך חצי שעה ניסיתי לעלות בקשר, לקבל סיוע ולהכווין כוחות ולא הצלחתי. לא ידעתי מי מקבל אותי ולא קיבלתי תשובה חזרה. לפעמים אנו צוחקים שמה שאנו לא מצליחים לעשות בזמן חירום, נהג מונית עם הקשר הבסיסי שלו מצליח. צריך לבנות כאן מוצר מהתחלה, מערכת קשר איכותית שתענה על הצרכים שלנו בזמן חירום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully