וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרושת עו"ד פינקלשטיין תובעת המשטרה: "התרשלו בהגנה עלי"

גלעד גרוסמן

8.7.2012 / 19:11

גרושתו של עורך הדין הנאשם בשני ניסיונות רצח, הגישה את התביעה יחד עם בן זוגה על סך למעלה מארבעה מיליון שקלים. הטענה: המשטרה התרשלה בהתייחסות למקרה

גרושתו של עורך הדין גור פינקלשטיין ובן זוגה, דניאל כהן, הגישו היום (ראשון) תביעה על סך למעלה מארבעה מיליון שקלים נגד פינקלשטיין, אביו יצחק ונגד משטרת ישראל, שלטענתם התרשלה בהגנה עליהם. על פי כתב האישום שהוגש נגד פינקלשטיין, הוא ניסה לפגוע בכהן בשל סכסוך משפטי בינו לבין גרושתו, שפרץ סביב משמורת על בנם המשותף. לטענת הפרקליטות, מספר אנשים ארבו לכהן מחוץ לביתו, וניסו לפגוע בו באמצעות סכין וחומצה, ובאחת הפעמים גם היכו אותו.

בהמשך, כך נטען, החליט פינקלשטיין לרצוח את כהן ואנשיו הטמינו מטען חבלה מתחת לרכבו והפעילו אותו באמצעות שלט רחוק, לאחר שכהן הכניס את בתו בת ה-3 לרכב. כתוצאה מהפיצוץ נפצע כהן ונותח בבית החולים, ובתו סבלה מפגיעת הלם. לאחר שניסיון הרצח לכאורה כשל, תכננו הנאשמים לרצוח גם את גרושתו של פינקלשטיין, אולם מעצרם מנע ניסיון לפגוע בה, כך על פי הפרקליטות.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורכי הדין יסמין מזרחי, לינוי גולנר-זהר ויובל פלדה, נטען כי פינקלשטיין הורה לתקוף את כהן לאור מערכת היחסים בינו לבין גרושתו, ובעקבות סכסוך המשמורת ביניהם. כהן, נכתב בכתב התביעה, הותקף מספר פעמים בחודשים שקדמו לניסיון הרצח, בין השאר על ידי עבריינים שנשלחו מטעם פינקלשטיין שפרצו למשרדו של כהן, והגיעו כאמור מספר פעמים לאזור ביתו מתוך כוונה לפגוע בו באמצעות סכין או חומצה.

המשטרה: מדובר באחת החקירות המורכבות שהיו בישראל

כתב התביעה מייחס פרק מיוחד למה שמכנים בני הזוג רשלנות המשטרה. כהן טען שעל אף התלונות החוזרות ונשנות שהגיש למשטרה, הוא ומשפחתו כלל לא זכו להגנה עד אשר פוצץ רכבו. בנוסף לכך, מופיע בכתב התביעה מכתב ששלח השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לח"כ שי חרמש, בו נכתב כי תיק החקירה נגנז מחוסר מידע מודיעיני או ראייתי, למרות שכהן סיפק למשטרה רשימת חשודים עוד לפני ניסיון הרצח, ואף מסר צילומי וידיאו של החשודים שהגיעו לביתו.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי כתב התביעה טרם הגיע לידיהם ולכשיתקבל במשטרה הם יגיבו כמקובל בבית המשפט. עם זאת, הוסיפו כי מדובר באחת החקירות המורכבות שהיו בישראל והמשטרה הצליחה לאתר את הנאשם ולגבש את הראיות שהובילו להגשת כתב אישום נגד המעורבים השונים בפרשה.

עורך הדין אבי חימי, שמייצג את עורך הדין פינקלשטיין, הודיע בדיון בשבוע שעבר, כי מסתמן הסדר טיעון עם האב יצחק פינקלשטיין, אך הודעה רשמית תימסר מבית המשפט בשבוע הבא. על פי המסתמן, בימים הקרובים יוגש כתב אישום מתוקן, גם כנגד האב, בו תבקש הפרקליטות לגזור עליו 21 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully