וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארה"ב: חבר קונגרס התחתן עם בן-זוגו

8.7.2012 / 12:15

בארני פרנק, חבר בית הנבחרים זה 31 שנה ממדינת מסצ'וסטס, מעולם לא הסתיר את נטייתו - וכעת, מעט לפני פרישה, זכה לעשות היסטוריה ולהינשא לבן זוגו הצעיר ממנו ב-30 שנה

עוד אבן דרך היסטורית במאבקה של קהילת הלהט"ב לשוויון זכויות בארצות הברית: חבר בית הנבחרים בארני פרנק, דמוקרט ממדינת מסצ'וסטס, נשא אתמול (שבת) לבעל את בן זוגו, ג'יימס רידי, והיה למחוקק הראשון בתולדות ארה"ב שמנצל את החוקים שחוקקו במהלך העשור האחרון במספר מדינות, המאפשרים לבני אותו מין להינשא זה לזה.

את טקס החתונה ניהל לא אחר מאשר מושל מדינת מסצ'וסטס, דוואל פטריק, שמדינתו הייתה הראשונה בארה"ב להתיר נישואים חד-מיניים, כבר ב-2004 (מאז הצטרפו אליה עוד שבע מדינות, כמו גם מחוז הבירה וושינגטון). פטריק, לפי הדיווחים, לא חשש לשלב הומור בטקס: הוא אמר כי פרנק בן ה-72 ורידי בן ה-42 "נדרו לאהוב זה את זה תחת ממשל דמוקרטי או רפובליקני, ואפילו בהופעות ב'פוקס ניוז'".

חבר בית הנבחרים ממדינת מסצ'וטסטס, בארני פרנק (משמאל), עם בן זוגו שעמו התחתן, ג'יימס רידי, יולי 2012. רויטרס
"בארני קרן מאושר". בני הזוג בחתונה/רויטרס

"בארני קרן מאושר", סיפק לרויטרס חבר בית הנבחרים מטקסס אל גרין, שנכח בטקס. הוא הוסיף כי פרנק - אחד מנושאי הגדל של זכויות ההומוסקסואלים, וגם פעיל בולט למען רפורמה בוול סטריט - הזיל דמעה במהלכו. "זה לא היה שונה מכל חתונה אחרת שבה הייתי, בה שני אנשים שאוהבים זה את זה מתאחדים", סיכם גרין.

אובמה נכח ברוחו

פרנק, שעמד עד השנה שעברה בראש ועדת הכלכלה רבת העוצמה של בית הנבחרים, חבר בקונגרס מאז 1981, ומעולם לא הסתיר את נטייתו המינית. הוא צפוי לפרוש בתום הכהונה הנוכחית. את רידי, תושב מדינת מיין, הוא הכיר ב-2007 באירוע גיוס תרומות שנערך במדינה זו - ובפברואר האחרון הודיע כי יינשא לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צפו בחבר הקונגרס פרנק מספר על ההכנות לחתונה בראיון ל-CNN:

החתונה נערכה במלון מריוט בבוסטון, בנוכחות כמה מעמיתיו הבולטים של פרנק במפלגה הדמוקרטית - ובהם אף ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים. כלי התקשורת, לעומת זאת, נאלצו להישאר בחוץ.

דמות נוספת שבלטה בהעדרה היא הנשיא ברק אובמה - אולם פרנק הסביר בזמנו כי הסיבה לאי הזמנתו היא חוסר רצונו "להעביר את כל אורחי החתונה דרך גלאי מתכות". עם זאת, רוחו של הנשיא ודאי שרתה על האירוע, בעקבות הכרזתו ההיסטורית מלפני חודשיים, כי הוא תומך בנישואים חד מיניים - הכרזה שהציבה את הסוגייה בלב סדר היום של מערכת הבחירות לנשיאות, ההולכת ומתחממת.

לקריאה נוספת:
השתלם? "פחות יצביעו לאובמה בשל תמיכתו בהומואים"
גאה בחייליו: הפנטגון ערך טקס לכבוד חודש הגאווה
ברוב גדול: נישואי הומואים נאסרו בצפון קרוליינה

חבר בית הנבחרים ממדינת מסצ'וטסטס, בארני פרנק (למטה), עם בן זוגו שעמו התחתן, ג'יימס רידי, יולי 2012. רויטרס
"זה לא היה שונה מכל חתונה אחרת שבה הייתי, בה שני אנשים שאוהבים זה את זה מתאחדים", סיפר חבר הקונגרס אל גרין. הזוג המאושר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully