וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאה בחייליו: הפנטגון ערך טקס לכבוד חודש הגאווה

הטקס במשרד ההגנה האמריקאי נערך לראשונה בעקבות ביטול האיסור על גיוס הומוסקסואלים לצבא ארה"ב. פנטה: "אתם יכולים להיות גאים בשירות המדינה וגאים במי שאתם"

הפנטגון בצבעי הקשת: משרד ההגנה האמריקאי ערך ביום שלישי, לראשונה מאז בוטל האיסור על גיוס הומוסקסואלים מוצהרים לצבא ארצות הברית ב-2010, טקס לציון חודש הגאווה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ושר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, שלחו ברכות מוקלטות בווידאו ששודרו באירוע.

"השינוי מעולם לא מתרחש מעצמו. השינוי מתרחש משום שאנשים רגילים נעמדים ודורשים אותו. הסיפור של לסביות, הומוסקסואלים, בי וטרנסג'נדרים אמריקאים אינו שונה", אמר הנשיא אובמה. "לפני ביטול מדיניות 'לא נשאל, אל תגלה', שירתתם נאמנה את המדינה במקצועיות ואומץ. כמו חבריכם לשירות, הצבתם את המדינה לפניכם", אמר שר ההגנה. "עכשיו אחרי ביטול המדיניות, אתם יכולים להיות גאים בשירות המדינה וגאים במי שאתם, כאשר אתם לובשים את המדים".

"חשבתי לעצמי, איזה מדהים זה שתוך שנה המצב שלי השתנה מכך שיכולתי להיות מפוטר על מי שאני, לכך שאני שותה שמפנייה עם המפקד הראשי של הצבא", אמר מתיו פלפס, מפקד במארינס לרשת ABC. רבים ממשתתפי האירוע, שכלל בין השאר פאנל בהשתתפות חיילים וחיילות מקהילת הלהט"ב, סיפרו כי הופתעו מכך שמרבית מעמיתיהם לא שינו את יחסם כלפיהם. "תודות למנהיגות הממשל הזה, לפנטגון ולכל כך הרבה מפקדי יחידות בדרגים השונים, אנחנו יכולים לחיות את חיינו בגלוי ועדיין לשרת בצבא", אמרה סו פלטון, מ"כית לשעבר בצבא האמריקאי.

"הוא הורג הרבה - לא אכפת לנו שהוא הומו"

הגנרל ג'ה ג'ונסון, אחד מעורכי הסקר שהוביל לביטול המדיניות המפלה, סיפר כי רבים מהמשרתים בצבא האמריקאי, בייחוד בדור הצעיר, לא הבינו את המחלוקת על הומוסקסואליות בצבא מלכתחילה. הוא סיפר שאחד החיילים אמר לו: "יש לנו בחור גאה, הוא גדול, הוא מרושע והוא הורג הרבה בחורים רעים. לא אכפת לנו שהוא הומו".

בשנת 2010, לאחר מאבק של כ-17 שנים, ביטל הסנאט האמריקאי את האיסור על גיוס הומואים ולסביות מוצרים לשורות הצבא האמריקאי. בכך שם הסנאט קץ למדיניות שהביאה אלפי אזרחים אמריקאים להסתיר את זהותם המינית על מנת שיוכלו להתגייס לצבא. טרם ביטול האיסור, מחקר שנערך במשרד ההגנה האמריקאי קבע כי הומואים יכולים לשרת באופן גלוי בצבא, והדבר לא יפגע ביכולת הלחימה שלו. המחקר הוגש לקונגרס לקראת דיון מחודש בנושא. המחקר, שנמשך עשרה חודשים בקרב 115 אלף חיילים, העלה כי רוב גדול בקרב החיילים, 70%, מאמין ששינוי המדיניות לא יגרור נזק, ורבים אף מאמינים שתהיה לכך השפעה חיובית.

להט"ב וצבא ארה"ב:
אחרי 17 שנים: הומואים ישרתו בצבא ארה"ב בגלוי
ארה"ב: הפנטגון אישר גיוס הומואים לצבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully