וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 שנים: הומואים ישרתו בצבא ארה"ב בגלוי

הסנאט האמריקאי ביטל את האיסור על שירות של הומואים ולסביות מוצהרים בצבא ארה"ב. הנשיא אובמה בירך על ההחלטה: "שינוי זה רק יעצים את מקצוענותם של חיילינו"

לאחר מאבק של כ-17 שנים, אמש (שבת) ביטל הסנאט האמריקאי את האיסור על גיוס הומואים ולסביות מוצרים לשורות הצבא האמריקאי. בכך שם הסנאט קץ למדיניות שהביאה אלפי אזרחים אמריקאים להסתיר את זהותם המינית על מנת שיוכלו להתגייס לצבא.

ביטול החוק עבר ברוב של 65 סנאטורים, רפובליקנים ודמוקרטים, לעומת 31 שהצביעו נגדו. ההחלטה נשלחה לאישורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שבירך עליה לאחר שבעבר התחייב לבטל את האיסור. "כמפקד הכוחות המזויינים אני משוכנע ששינוי זה רק יעצים את מקצוענותם של חיילינו כחלק מהכוח הלוחם המאומן ביותר בעולם.

בתחילת החודש קבע מחקר שנערך במשרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, כי הומואים יכולים לשרת באופן גלוי בצבא, והדבר לא יפגע ביכולת הלחימה שלו. המחקר הוגש לקונגרס לקראת דיון מחודש בנושא. המחקר, שנמשך עשרה חודשים בקרב 115 אלף חיילים, העלה כי רוב גדול בקרב החיילים, 70%, מאמין ששינוי המדיניות לא יגרור נזק, ורבים אף מאמינים שתהיה לכך השפעה חיובית. "שנינו משוכנעים שהצבא יכול לעשות זאת, אפילו בזמן המלחמה הנוכחית", אמרו עורכי המחקר הגנרל קארטר האם והגנרל ג'ה ג'ונסון. המחקר המליץ להקים תוכנית חינוך אגרסיבית בנושא לאנשי הצבא. עורכי המחקר גם פסלו הקצאת חדרי רחצה ומגורים נפרדים לחיילים ההומואים כפי שהציעו בעבר גורמים בצבא

  • עוד באותו נושא:
  • צבא ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully