וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב גדול: נישואי הומואים נאסרו בצפון קרוליינה

9.5.2012 / 9:29

29 מדינות בארה"ב אוסרות כעת נישואים חד-מיניים בחוק. אי נוחות רבה לאובמה, השומר על עמימות בנושא, בשל התבטאות סגנו ביידן כי הוא מרגיש "נוח לגמרי" עם נישואי גבר לגבר

תושבי מדינת צפון קרוליינה בארצות הברית הצביעו הלילה (רביעי) בעד תיקון לחוקת המדינה האוסר נישואים בין בני אותו המין, והנחיתו מכה על המאמצים לקידום זכויות הקהילה הגאה ברחבי ארה"ב. לאחר ספירת 95% מהקולות, מסתמן כי התיקון עבר ברוב גדול של 61% מתושבי המדינה הדרומית. יש לציין כי נישואים חד-מיניים כבר אסורים בחוק בצפון קרוליינה, אולם כעת הדבר מעוגן גם בחוקת המדינה.

מודעת תעמולה נגד חוק האוסר על נישואי הומוסקסואלים מחוץ לעדת הצבעה בעיר ראלי, צפון קרוליינה, מאי 2012. Gerry Broome, AP
כרזה נגד התיקון לחוק מחוץ לעמדת הצבעה בבירת צפון קרוליינה, ראלי, השבוע/AP, Gerry Broome

התיקון לחוק, אגב, אינו עוסק רק בנישואי הומואים, אלא אוסר כל סוג של "איחוד אזרחי" (civil union) - הסכם בין בני זוג, שיכולים להיות גם גבר ואישה, המהווה תחליף לנישואים. עם זאת, רוב הבוחרים התייחסו בעיקר לנושא ההומוסקסואלי, כשתומכי התיקון מורכבים בעיקר משתי קהילות חזקות שלרוב אינן משתפות פעולה - רפובליקנים ושחורים - אך יחד, יצרו רוב בלתי ניתן לערעור.

צפון קרוליינה מצטרפת ל-28 מדינות אחרות בארה"ב בהן קיים כבר איסור חוקתי על נישואים חד-מיניים. מנגד ניצבות מדינות מסצ'וסטס, איווה, ורמונט, ניו המפשייר, קונטיקט, ניו יורק ומחוז קולומביה (הבירה וושינגטון), המאפשרות נישואי גאווה. בשלוש מדינות נוספות - וושינגטון, ניו ג'רזי ומרילנד - עברו באחרונה חוקים דומים, אולם מושליהן מעכבים בינתיים את חתימתם עליהם. ביתר המדינות אין התייחסות לעניין בחוק.

ההצבעה בצפון קרוליינה הגיעה בימים בהם הנושא נמצא גם כך במרכז סדר היום בארה"ב, בעקבות שורת התבטאויות של בכירים בממשל בעד נישואי הומוסקסואלים - כשהבולט ביותר הוא סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שחולל סערה לפני מספר ימים כשאמר כי הוא מרגיש "נוח לחלוטין" עם הרעיון שבני אותו המין יינשאו זה לזה. דברי תמיכה בנישואים חד-מיניים השמיע גם שר החינוך, ארני דאנקן.

בכך גרמו השניים מבוכה לא מועטה לנשיא ברק אובמה, שלמרות פעילותו למען הקהילה הגאה (כגון ביטול מדיניות "אל תשאל, לא נגלה" בצבא), מעולם לא הביע תמיכה גלויה בנישואי הומואים (אף שהוא כן תומך בגלוי ברעיון "האיחוד האזרחי"). הדברים מזיקים לו במיוחד בגלל סמיכותם להצבעה בצפון קרוליינה, הנחשבת לאחת ממדינות המפתח ה"מתנדנדות" לקראת הבחירות ב-6 בנובמבר, והוא תולה בה תקוות רבות.

לקריאה נוספת:
פברואר: וושינגטון הייתה למדינה השביעית המכירה בנישואי הומואים
מבוכה לרומני: הדובר ההומו עזב - בגלל הומופוביה
עליזים בניו-יורק: זוגות גאים יוגרלו ויינשאו
בן 8 הביך את בכמן: "אמי לסבית ולא צריכה תיקון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully