וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מדינה שביעית הכירה בנישואים חד מיניים

9.2.2012 / 13:00

מדינת וושינגטון הצטרפה לניו יורק ולמדינות נוספות בהן מתיר החוק לבני אותו המין להינשא. מושלת המדינה: "קץ לעידן של אפליה". הישג משפטי לזוגות חד מיניים גם בקליפורניה

וושינגטון הפכה הלילה (חמישי) למדינה השביעית בארצות הברית שמכירה בנישואים חד מיניים, לאחר שהצעת החוק בנושא אושרה סופית בהצבעה של בית הנבחרים במדינה. עם זאת, החוק החדש צפוי להיכנס לתוקף רק החל מ-7 ביוני. שש מדינות נוספות בארה"ב כבר הכירו בנישואים חד מיניים: מסצ'וסטס, קונטיקט, ורמונט, ניו המפשייר, איווה ולאחרונה גם ניו יורק.

מושלת מדינת וושינגטון, קריסטין גרגואר, וחבר בית הנבחרים המקומי, ג'יימי פדרסן, חוגגים את אישור החוק המתיר נישואים חד מיניים, 8 בפברואר 2012. רויטרס
חבר בית הנבחרים פדרסן והמושל גרגואר חוגגים את אישור החוק, אתמול בסנאט באולימפיה/רויטרס

גם בבירה וושינגטון די-סי מתיר החוק נישואים של בני אותו מין. פעילים התומכים בנישואים חד מיניים מקדמים הצעות חוק דומות גם במרילנד ובניו ג'רזי, ובנובמבר ייערך משאל עם בנושא במדינת מיין.

"הורים חד מיניים ראויים לכבוד והגנה"

מושלת וושינגטון, קריסטין גרגואר, המשתייכת למפלגה הדמוקרטית, אמרה אתמול כי היא ציפתה בכיליון עיניים לאישור המהלך על מנת "לשים קץ לעידן של אפליה". יריביה מהצד השמרני-דתי של המפה הפוליטית הצהירו שיחתרו לביטול החקיקה בנובמבר הקרוב, בדומה למקרה שהתרחש במדינת קליפורניה.

הצעת החוק עברה בבית הנבחרים בבירה אולימפיה ברוב של 55 תומכים לעומת 43 מתנגדים, לאחר ששבוע קודם לכן העביר את ההחלטה גם הסנאט של המדינה - שכמו בית הנבחרים המקומי, נשלט בידי הדמוקרטים - ברוב של 28 תומכים לעומת 21 מתנגדים.

מוביל הצעת החוק, הדמוקרט ג'יימי פדרסן, אב לארבעה ילדים המשותפים לו ולבן זוגו זה עשר שנים, אמר כי "אלפי זוגות הורים חד מיניים במדינה ראויים לקבל מהממשל את הכבוד וההגנה שמספקת מסגרת הנישואים".

הצעת החוק אושרה סופית בוושינגטון יום לאחר שעורכי דין המתמחים בנישואים חד מיניים נחלו ניצחון משפטי חסר תקדים בקליפורניה - שם קבע בית משפט כי כל מהלך חקיקה שיאסור נישואים חד מיניים במדינה עומד בניגוד לחוקת ארה"ב.

גאווה בארה"ב - עוד כותרות מהשנה האחרונה:
בן 8 הביך את בכמן: "אמי לסבית ולא צריכה תיקון"
ניו יורק: אחרי החוק, אלפי גאים מתחתנים
עליזים בניו-יורק: זוגות גאים יוגרלו ויינשאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully