וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ בעקבות פרישתו: "לא הכנתי אלטרנטיבה"

לאחר שהודיע על עזיבת קדימה, טוען הרמטכ"ל לשעבר שאינו בטוח שהמשך תרומתו יהיה בפוליטיקה. הוא הודה שייתכן שטעה שלא פרש קודם. "יש לי סולם ערכים משלי ופעלתי לאורו"

כשברקע המשבר סביב גיוס החרדים לצה"ל, הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, הודיע אמש על החלטתו לפרוש ממפלגת קדימה. הבוקר (ראשון) הוא התייחס להמשך דרכו, ואמר כי לא עזב את קדימה משום שאיתר חלופה אחרת. "לא הכנתי אלטרנטיבה ולא חושב שהייתי צריך להכין, זו לא דרכי", אמר חלוץ בראיון לגלי צה"ל.

"כל דבר בשעתו, אם אוכל אמשיך לתרום – השאלה היא היכן, לא בטוח שבפוליטיקה", ציין הרמטכ"ל לשעבר. "להיות חבר כנסת זה לא משאת הנפש שלי, יש דרכים אחרות ונוספות, ושום דבר לא פסול". לדבריו, הוא לא פרש בגלל מופז עצמו. "העניין איננו מופז, שאול הוא קולגה וידיד ואני מעריך אותו מאוד. אין התנגחות במופז אלא בדרך. לי יש סולם עקרונות וערכים משל עצמי ופעלתי לאורו. "יכול להיות שטעיתי שלא פרשתי עם הצטרפות קדימה לממשלה, ההתלבטות נמשכה זמן".

בהתייחסו לסוגיית הגיוס, אמר חלוץ כי כל אזרח ישראלי אמור לשרת את המדינה בשירות אזרחי או צבאי. "המבחן איננו בפלסנר, אלא בחוק שנותן תשובה לבעיה", הוא הסביר. "אנחנו מדברים על עתיד מדינת ישראל ולא על עתיד של מפלגה, צריך לקבל את ההחלטות הנכונות וטוב שעה אחת קודם".

"שהפוליטיקאים יעשו מה שנדרש במקום להפגין"

אמש, כאמור הכריז חלוץ על כוונתו לעזוב את קדימה בראיון לערוץ 2. חלוץ, תומך נלהב בשוויון בנטל, קרא לכל מי שהתפקד בעקבותיו "לשקול מחדש את דרכו". הוא התייחס להשתתפותו של יו"ר המפלגה, שאול מופז, בהפגנה למען השוויון בנטל בתל אביב, ואמר: "כדאי שהפוליטיקאים שיושבים בממשלה יעשו מה שנדרש מהם, במקום לבוא להפגין ולהצטרף לאנשי המחאה. איזה מן דבר זה שפוליטיקאים, מקרב הקואליציה, באים להפגין נגד הקואליציה?".

מופז הגיע להפגנה, ואמר: "באתי להזדהות עם הציבור שנושא בעול. נעשה הכל למען העברת החוק החדש. אסור שנושא השירות יירד מסדר היום". מופז, שהגיע לעצרת לאור המחלוקת הפוליטית הקשה בינו לבין ראש הממשלה בנוגע לאימוץ מסקנות ועדת פלסנר לשוויון בנטל, הוסיף: "על כלל המפלגות לאמץ את מסקנות ועדת פלסנר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully