וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז באולטימטום לנתניהו: קבל הכרעה תוך ימים

פנחס וולף

4.7.2012 / 12:40

יו”ר קדימה הגדיר את פירוק ועדת פלסנר על ידי ראש הממשלה כהפרה חד-צדדית של ההסכם הקואליציוני. "הנחנו את הבסיס לשינוי היסטורי. "הכדור מצוי בידי ראש הממשלה", אמר מופז

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

סיעת קדימה התכנסה היום (רביעי) לישיבה בצל פרסום דו"ח ועדת פלסנר, שגיבשה את מסקנותיה בעקבות ביטול חוק טל שהסדיר את הפטור משירות בצה"ל לחרדים. "הודעת ראש הממשלה על פיזור הוועדה נעשתה בדרך חד צדדית תוך הפרה של ההסכם הקואליציוני", הכריז יו"ר קדימה, שאול מופז, בפתח הישיבה.

מופז פירט את המלצות ועדת פלסנר ואמר כי מדובר ביעדי גיוס הולכים וגדלים במטרה להביא את רוב המגזר החרדי לגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי, תוך מתן אחריות אישית ואחריות מוסדית וקהילתית. "לא מדובר בעוד החלטה - הצבנו יעד הכרחי. אני משרת למעלה מ-40 שנה בשדה הביטחוני. זוהי החלטה גורלית. אני מצפה מראש הממשלה לאמץ את עקרונות הוועדה".

יו"ר קדימה שאול מופז הגיב לפרסום מסקנות ועדת פלסנר בישיבת סיעת קדימה , יולי 2012. עומר מירון
"לא מדובר בעוד החלטה". מופז היום/עומר מירון

"לא באנו לרדוף את הציבור החרדי. אינני עוין למי שתורתם אומנותם, אך הגיעה העת ליצירת אמנה חדשה", המשיך יו"ר קדימה. "אני לא זקוק להטפות מוסר. המבחן שלי הוא הבנות והבנים שלי, הילדים שגידלנו וחינכנו. הנחנו את הבסיס לשינוי היסטורי. הכדור מצוי בידי ראש הממשלה, ומדובר בימים".

מגעים בין נתניהו למופז בהשתתפות ברק

הוועדה, שהחלה כוועדה קואליציונית במטרה למצוא נוסחה מוסכמת לגיוס חרדים לצה"ל, סיימה את עבודתה כוועדה חסרת שיניים, לאחר שבשבוע שעבר נטשו אותה נציגי סיעות ישראל ביתנו והבית היהודי, והשבוע עזב בטריקת דלת גם נציג החרדים בוועדה, עו"ד יעקב וינרוט.

אתמול נמשכו המגעים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין מופז, בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק, כדי למצוא פתרון לסוגיה ובניסיון לצאת מהמשבר הפוליטי. בכירים בקדימה אמרו כי "המגעים מוצו" וכעת הם מצפים שראש הממשלה יקבל את המלצות הוועדה, אחרת יפרשו מהקואליציה.

סוגיית הטלת הסנקציות האישיות על תלמידי ישיבה סרבנים היא סלע המחלוקת העיקרי בין מופז לנתניהו. יו"ר קדימה דורש ליישם את מסקנות הוועדה בנוגע לסנקציות האישיות, בעוד ראש הממשלה מבקש להקל בהן.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
ההמלצות: 1,500 פטורים לחרדים בלבד, סנקציות למשתמטים
החרדים על דו"ח פלסנר: "גיבוב של רוע ורשעות"
מאהל הפרייארים: "דו"ח פלסנר רחוק מאוד ממושלם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully